piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościMichał Probierz podbija media dzięki stylizacji. Polska marka zyskała milionową reklamę

Michał Probierz podbija media dzięki stylizacji. Polska marka zyskała milionową reklamę

Pierwszy mecz reprezentacji Polski podczas Euro 2024 sprawił, że drużyna wzbudziła ogromne zainteresowanie. Powodem jest jednak nie tylko wynik meczu ani sposób gry, lecz także… strój trenera kadry Michała Probierza. Marka Lancerto, która uszyła garnitur, zyskała reklamę wartą ponad milion złotych – sprawdził dla PRoto.pl Instytut Monitorowania Mediów.

16 czerwca 2024 roku odbył się pierwszy mecz z udziałem reprezentacji Polski podczas tegorocznych Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Rozgrywka, w której Polska zmierzyła się z Holandią, zakończyła się zwycięstwem naszych przeciwników. Jest też jeszcze jeden wygrany tego spotkania – marka Lancerto, która ubiera trenera polskiej kadry, Michała Probierza.

Podczas niedzielnego spotkania selekcjoner wystąpił w beżowym garniturze z dwurzędową kamizelką w kratę, białej koszuli, brązowych butach i granatowym krawacie. Zadbał też o detale – zegarek, sygnet czy polską flagę wpiętą w klapę. Jego ubiór wzbudził sensację i trafił na usta całego świata.  

Na ubiór Michała Probierza zwrócili uwagę internauci, a także polskie i zagraniczne media.

„Ustąp miejsca Gareth Southgate. W mieście pojawił się nowy szef w kamizelce! Michał Probierz” – skomentował serwis BBC Sport na swoim profilu w serwisie X. Na strój trenera zareagowali również w Hiszpanii – na profilu programu radia Cadena Cope znalazł się wpis: „Do piłki nożnej podchodzi się z klasą!”.

Za stylizacją Probierza stoją Michał Kędziora, znany w sieci jako Mr.Vintage, oraz marka Lancerto. Twórca internetowy i ekspert w dziedzinie mody męskiej poinformował na blogu, że został zewnętrznym konsultantem-stylistą trenera, odpowiedzialnym za pełną koncepcję wizerunkową, w tym wybór stylu, kolorów, tkanin czy dodatków.

Lancerto już wcześniej rozpoczęło współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej oraz trenerem reprezentacji Michałem Probierzem. W związku z tym powstała pierwsza w historii oficjalna kolekcja selekcjonera. Temat zyskał jednak rozgłos dopiero po pierwszych rozgrywkach.

Medialny zwycięzca

Dzięki zainteresowaniu, jakie wśród mediów i internautów wzbudził ubiór trenera, zyskała też polska marka Lancerto, która oferuje zarówno szyte na miarę garnitury, jak i odzież ready-to-wear. Media opisywały m.in. ofertę marki oraz wskazywały, ile trzeba wydać, żeby wyglądać jak Michał Probierz podczas meczu Polska-Holandia.

Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów przygotowanej dla PRoto.pl, od 16 do 19 czerwca 2024 roku (do godziny 11:00) w polskich mediach (prasie, radiu, telewizji, internecie i mediach społecznościowych) pojawiło się ponad 300 publikacji na temat marki Lancerto w kontekście stylizacji Michała Probierza, w której selekcjoner wystąpił podczas pierwszego meczu polskiej reprezentacji na Euro 2024. Dla porównania, jeszcze kilka dni wcześniej (w dniach 13–15 czerwca) o marce pojawiło się zaledwie kilkanaście wzmianek w mediach. Oznacza to wzrost medialności marki o ponad 2000 proc.

Analitycy IMM szacują, że zasięg wszystkich 315 publikacji, w których wzmiankowano Lancerto w kontekście Michała Probierza, wyniósł 4,8 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Oznacza to, że średnio co siódmy statystyczny Polak powyżej 15 roku życia mógł mieć kontakt z informacją o marce.

Ekwiwalent reklamowy (AVE) analizowanych materiałów z okresu 16-19 czerwca – czyli równowartość kwoty, którą należałoby zapłacić, gdyby publikacje były płatną reklamą – wyniósł z kolei ponad 1,1 mln złotych. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj