Międzynarodowy Bank Współpracy Gospodarczej IBEC (International Bank for Economic Co-operation) przeszedł całkowity rebranding. Ma to związek z obchodami 55-lecia działalności instytucji. To pierwsza w jej historii zmiana identyfikacji wizualnej.
W ramach procesu rebrandingu zmieniono teraz wszystkie elementy identyfikacji: opracowano m.in. nowe: logo, znak towarowy, slogan, paletę kolorów oraz zestaw czcionek, a także projekty dokumentacji i materiałów promocyjnych. Bez zmian pozostała tylko nazwa banku. Księgę znaku opracowano w językach angielskim i rosyjskim.
Poprzednie logo
Jak tłumaczy Łukasz Sysa, CEO White Paper Agency, która była odpowiedzialna za stworzenie nowej identyfikacji, punktem wyjścia dla nowego logotypu była kula ziemska – wybrano ją z uwagi na międzynarodowy charakter marki, która jest zarządzana przez osiem krajów. „Sygnet jest prosty, złożony z dynamicznych elementów. Linie w formie okręgów mają symbolizować połączenie” – wyjaśnia Sysa.
Cały proces rebrandingu zostanie zakończony w 2019 roku. (mb)