niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMikołaj za mało święty i za bardzo komercyjny

Mikołaj za mało święty i za bardzo komercyjny

Niemiecka katolicka organizacja charytatywna wprowadza strefę bez amerykańskiego świętego mikołaja. Chce tym samym promować bardziej tradycyjny wygląd postaci – podaje bbc.com.

W bawarskim mieście Pasawie (Passau) zorganizowano wydarzenie, podczas którego ogłoszono przybycie Saint Nicolausa i utworzenie specjalnej Santa-free zone – o czym poinfomował serwis Bayerischer Rundfunk. W wydarzeniu uczestniczyły dzieci, ale także lokalni biskupi i celebryci – czytamy.

Jak podaje bbc.com, katolicka organizacja Bonifatiuswerk obawia się, że młodzi Niemcy mikołaja zastępują bardziej anglosaskim Santa Clausem. Czerwony strój kojarzy się z komercyjnymi aspektami świąt w kraju, pojawia się bowiem na pokazywanych wszędzie reklamach Coca-Coli na całym świecie.

Według  Bonifatiuswerk w celebrowaniu dnia świętego mikołaja chodzi o coś więcej niż o prezenty. W swoich kampaniach organizacja sprzeciwia się wizerunkowi Santa Clausa, podkreślając tym samym wagę tradycji i wartości chrześcijańskich – informuje źródło.

Dowiadujemy się również, że organizacja chce niemieckiego pierwiastka w świątecznych towarach: czekoladek w kształcie Saint Nicolausa.

Na koniec czytamy, że nie jest za późno dla tych, którzy kupili już czekoladki w kształcie Santa Clausa. Na stronie organizacji znajdziemy bowiem strój mikołaja, który można założyć na czekoladową figurkę mikołaja, by nabrała bardziej tradycyjnego wyglądu. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj