poniedziałek, 13 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościMikuła: YouTube w komunikacji marki - przykład Ceneo

Mikuła: YouTube w komunikacji marki – przykład Ceneo

Odkąd na YouTube’ie pojawiły się kanały, których treści prezentują wysoką jakość zarówno merytoryczną, jak i realizacyjną, coraz więcej marek decyduje się na współpracę z ich twórcami. Doskonałym tego przykładem pokazującym, w jaki sposób marka może wykorzystać potencjał gwiazd internetowego video, jest akcja „Youtuberzy i Ceneo dla domu dziecka” zorganizowana w grudniu 2013 roku.

W akcji wzięli udział twórcy najpopularniejszych kanałów: Abstrachuje TV i SA Wardega. Głównym celem kampanii było udekorowanie sali zabaw jednego z warszawskich domów dziecka. Aby uczynić akcję atrakcyjniejszą dla widzów, youtuberzy na swoich fanpage’ach zamieścili trailery, które enigmatycznie zapowiedziały wielki pojedynek gwiazd YouTube’a. Po 24 godzinach od publikacji trailerów, na kanałach gwiazd pojawiły się filmy, w których został pokazany proces robienia zakupów oraz dekorowania sali. Materiały były pełne humorystycznych scenek, co idealnie pasowało do charakteru obu kanałów. No końcu filmów youtuberzy poinformowali widzów, że wraz z Ceneo zdecydowali się przekazać 10 000 zł na rzecz domu dziecka.

Akcja miała przede wszystkim charakter charytatywny, jednak trzeba zwrócić uwagę na to, że jej istotnym elementem było wprowadzenie na rynek nowej aplikacji Ceneo – Ceneolokalnie.pl. Wspomniana aplikacja w materiałach pojawiła się na zasadzie product plecementu. Youtuberzy korzystali z niej, kupując świąteczne dekoracje. Przekaz reklamowy idealnie pasował do tematu filmów, dzięki czemu był subtelny i nienachalny.

Akcja została bardzo pozytywnie odebrana zarówno przez widzów, jak i środowisko internetowych twórców. Liczba osób, które zobaczyły trailery opublikowane tylko na Facebooku, wyniosła ponad milion, zaś na YouTubie filmy zanotowały prawie pół miliona odsłon. Materiały uzyskały 99 proc. pozytywnych opinii.

Ten niestandardowy projekt sprawił, że marka Ceneo ociepliła swój wizerunek w oczach konsumentów i stała się im bardziej przyjazna. Co więcej dzięki akcji nowa aplikacja zaczęła funkcjonować w świadomości internautów, którzy stanowią grupę docelową marki.

Zasięgi, jakimi mogą się pochwalić niektórzy twórcy znani z Serwisu YouTube są zbliżone do zasięgów popularnych programów telewizyjnych. Jeśli zatem marki zdecydują się wykorzystać ten potencjał, efekty kampanii mogą okazać się porównywalne z tymi osiąganymi w mediach tradycyjnych. Nie jest też wykluczone, że okażą się one dużo lepsze, biorąc pod uwagę stale rosnącą popularność YouTube’a.

Paulina Mikuła

Client Service Manager w firmie LifeTube

 

Akademia PRoto oraz LifeTube zapraszają na szkolenie:

YouTube w komunikacji marki

Już w ten piątek!

31 stycznia

Warszawa

Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA

ZAPISZ SIĘ!

Barbara Sołtysińska oraz Radosław Kotarski są wykładowcami Akademii PRoto – www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj