poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMilion na promocję Polski przed Euro

Milion na promocję Polski przed Euro

Na dwa tygodnie przed otwarciem Euro 2012 zaczyna się kampania rzą­du „Wszyscy jesteśmy gospodarzami” promująca Polskę. Ostrożne szacun­ki mówią, że przyjedzie do nas 500 – 600 tysięcy kibiców, optymistyczne – że nawet ponad milion. Spoty, plakaty, bannery i billboardy warte milion złotych sprawdziła Gazeta Wyborcza.

„Nie­prędko powtórzy się taka szansa na zadbanie o markę Polski. Do Polski przyjadą setki tysięcy kibiców, milio­ny będą oglądać mecze w telewizji. Pokażmy, że jesteśmy dumnym, go­ścinnym i otwartym krajem. Sukces Polski zależy głównie od tego, jak przy­witamy zagranicznych gości i jaką stworzymy atmosferę, bo wszyscy je­steśmy gospodarzami Euro 2012” – mó­wi Gazecie o kampanii reklamowej Donald Tusk. Wojciech Szacki z dziennika podkreśla, że kampania jest zrobiona z rozmachem. Jej koszt to milion złotych (z czego pół miliona pochodzi z rezer­wy budżetowej), ale jej koszty – czytamy w dzienniku –  będą większe. Według kancelarii premiera, trudno to na razie oszacować.

Są w każdym razie spoty w telewizji i radiu (publiczne media wyemitują je za darmo), będą billboardy, plakaty i bannery. Hasło „Feel like at home”, czyli „Czuj się jak u siebie” na tle twarzy pomalowanych w barwy narodowe uczestników mi­strzostw będą wyświetlały także ekra­ny bankomatów Euronetu. Oprócz tego zobaczymy je na stacjach benzynowych Orlenu. Na plakatach nie zabrakło kodu QR, dzięki któremu za pomocą telefonu komórkowego zostaniemy przekierowani na stronę Polish Guide z informacjami dla obcokrajowców. Ponadto można przez internet zamawiać bez­płatny zestaw materiałów promocyjnych: plakat, naklejki z informacją, że mówimy po angielsku, znaczki spo­łecznego wolontariusza z hasłem „How can I help you”, a jeśli nie znamy an­gielskiego –  znaczki z hasłem „Witaj­cie!” w językach państw uczestników turnieju. (es)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj