Celem marek będzie znalezienie ściślej ukierunkowanego sposobu dotarcia do odbiorców i budowania ich większego zaangażowania. Marki będą też mogły stworzyć nową formę dynamicznego i istotnego dla konsumentów storytellingu – wynika z raportu Millward Brown na 2015 rok.
Firma Millward Brown, jak co roku zaprezentowała swoje prognozy dla rynku mediów tradycyjnych i cyfrowych na najbliższe dwanaście miesięcy. W opublikowanym raporcie autorzy badania wskazują na potrzebę szerszego wykorzystywania systemów zakupu mediów typu „programmatic”. Ma to być odpowiedź na oczekiwania dzisiejszego konsumenta, który nie korzysta jedynie z portali, takich jak Facebook czy Instagram, ale z łatwością przechodzi z jednego portalu do drugiego, w tym samym czasie korzystając z mediów tradycyjnych.
W opinii specjalistów z Millward Brown marki powinny zrozumieć tę potrzebę łączenia i zsynchronizowania tych zachowań konsumenckich. Przez zmianę dotychczasowej strategii marketingowcy będą musieli tworzyć takie kreacje reklamowe, które można będzie łatwo dopasowywać i emitować z zastosowaniem algorytmów wykorzystywanych do zakupu mediów. Zdaniem autorów raportu, marki, które umiejętnie wykorzystają te narzędzia, będą mogły stworzyć nową formę dynamicznego i istotnego dla konsumentów storytellingu.
Równocześnie należy zadbać o to, aby zalety wynikające z marketingu typu „programmatic” nie były osiągane kosztem innych kluczowych celów kampanii, takich jak komunikowanie przekazu marki czy budowanie pragnienia kontaktu z marką w długim okresie. (mw)
Pełna lista prognoz z raportu Millward Brown dostępna jest na stronie.