wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościMinisterstwo Cyfryzacji promuje aplikację mObywatel

Ministerstwo Cyfryzacji promuje aplikację mObywatel

26 listopada 2024 roku wystartowała kampania informacyjna Ministerstwa Cyfryzacji promowana hasłem „mObywatel ma łatwiej”. Resort w akcji zachęca do korzystania z aplikacji, która ma ułatwić obywatelom codzienne życie.

Ministerstwo Cyfryzacji przekonuje, że mObywatel to więcej niż portfel na cyfrowe dokumenty. Nowe funkcje aplikacji mają bowiem sprawiać, że staje się ona także asystentem cyfrowego bezpieczeństwa.

Według resortu mObywatel jest jedną z bardziej znanych aplikacji rządowych w Europie, a dostępnym w niej mDowodem posługuje się już 8 mln Polaków. Codziennie odnotowuje się też 600 tys. unikalnych logowań. Aplikacja jest rozwijana przez Centralny Ośrodek Informatyki (COI) i, jak podkreśla MC, zbiera bardzo dobre oceny w systemach iOS i Androidzie.

„Chcemy, aby każdy Polak wiedział, jak ważne jest dbanie o swoją tożsamość cyfrową. mObywatel to realne wsparcie, które towarzyszy nam na co dzień, od zarządzania dokumentami, po ochronę danych w internecie. Chcemy dotrzeć z kampanią do tych, którzy jeszcze nie odkryli, jak wiele mogą zyskać dzięki temu narzędziu, szczególnie w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami” – komentuje Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji.

Pierwsza odsłona akcji, która potrwa do końca stycznia 2025 roku, skupia się na trzech kluczowych funkcjach aplikacji, w tym mDowodzie, czyli cyfrowym dokumencie tożsamości, który jest bezpieczny i wygodny w użyciu, możliwości zastrzeżenia PESELu, która chroni przed wyłudzeniami i nieautoryzowanym dostępem do danych osobowych, a także opcji Bezpieczni w sieci, która stawia na edukację o cyberhigienie i cyberzagrożeniach.

Hasło „mObywatel ma łatwiej” ma podkreślać główny atut aplikacji, ale cała komunikacja jest zbudowana na szerszym kontekście – ma udowadniać, że mObywatel łączy całe społeczeństwo.

W ramach akcji powstały spoty – jeden główny oraz trzy dodatkowe, pokazujące bardziej szczegółowo funkcje mObywatela promowane w kampanii.

Źródło: youtube.com/ministerstwo.cyfryzacji

Źródło: youtube.com/ministerstwo.cyfryzacji

Akcja jest realizowana w mediach ogólnopolskich: największych stacjach telewizyjnych i radiowych, a także w internecie i na kanałach własnych Ministerstwa Cyfryzacji oraz COI. Resort planuje kolejne etapy kampanii, które będą prowadzone do końca 2025 roku.

Promowanie aplikacji jest długoterminowym celem określonym w Strategii Cyfryzacji Polski. Do 2035 roku mObywatel powinien stać się aplikacją do obsług wszystkich kluczowych e-usług publicznych, a liczba użytkowników powinna wzrosnąć do 20 mln.

Za koncepcję kreatywną i produkcję materiałów reklamowych odpowiada agencja GoldenSubmarine. Zakup mediów realizuje zespół Ministerstwa Cyfryzacji ze wsparciem domu mediowego Mastermind. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj