W ramach unijnych programów promocji regionu, Unia Europejska finansuje 85% kosztów ich realizacji, co samorządy wojewódzkie chętnie wykorzystują, nierzadko trwoniąc środki na nieprzydatne gadżety – informuje dzisiejsze wydanie Pulsu Biznesu.
Z pieniędzy unijnych chętnie skorzystały władze województwa podlaskiego ogłaszając przetarg na 2 tys. reklamowych pomponów, 100 budzików ze śmigłem i 500 chłodziarek na butelkę. „Przedmioty mają rozsławić na Podlasiu Program Rozwoju Obszarów Wiejskich” – pisze gazeta o oryginalnych gadżetach województwa.
Aby uniknąć podobnych sytuacji, jak ta na Podlasiu, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego będzie kontrolować wydatki unijnych funduszy na materiały promocyjne. Jak czytamy w artykule Agnieszki Jabłońskiej „Do tej pory resort jedynie opiniował działania promocyjne regionów. Od 2011r. będzie mógł powiedzieć nie, kiedy pomysły samorządowców będą chybione.”(rg)