Ma mieć budżet między 200 a 250 mln zł – podaje wyborcza.biz za PAP.
Inwestycja jest związana ze strategią rządu, który chce skonstruować sieć współpracy między krajowymi partnerami agencji i zagranicznymi kontrahentami. Agencja ma pomóc w promocji eksportu i inwestycji zagranicznych – informuje wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz. A także usprawnić obecne działania. Póki co funkcjonuje 12 instytucji, które zajmują się promocją polskiego eksportu, konkurując ze sobą.
„MR chce wesprzeć placówki w ośmiu kluczowych dla polskiej gospodarki rynkach: Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Chinach, a być może także w krajach Azji Południowo-Wschodniej” – podaje źródło.
Emilewicz precyzuje, że agencja będzie zbudowana w dużej mierze na bazie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ). Nie ma jednak jeszcze oficjalnej nazwy. Ma ona podlegać Ministrowi Rozwoju. Agencja ma powstać na początku 2017 roku – czytamy w portalu wyborcza.biz. (mw)