Ministerstwo Sportu i Turystyki poszukuje agencji, która przeprowadzi kampanię promującą aktywność sportową oraz program „Moje Boisko – Orlik 2012”. Na ten cel resort zarezerwował 2,5 mln zł.
Konkurs zostanie rozstrzygnięty w dwóch etapach. W pierwszym agencje złożą prace konkursowe zawierające strategię kampanii i koncepcje jej realizacji w mediach. Do drugiego etapu zostanie zakwalifikowanych maksymalnie 5 agencji. Przygotują one koncepcję scenariuszową i artystyczną kampanii, zestawienie jej kosztów oraz metodologię badania efektywności zaplanowanych działań.
Prace konkursowe oceniane będą według następujących kryteriów: strategia komunikacji – 60 pkt, mediaplan – 40 pkt. Wnioski o dopuszczenie do udziału w pierwszym etapie konkursu można składać do 17 lipca.
Mimo że nie znamy jeszcze wykonawcy kampanii, już spotkała się ona z krytyką. Według Rzeczpospolitej, promocja Orlików nie ma sensu, bo kompleksy już teraz są oblegane. Jak tłumaczy jednak Katarzyna Kochaniak z resortu sportu, Polacy są dużo mniej aktywni fizycznie niż Europejczycy z Zachodu. Do tego na Orlikach gra się przede wszystkim w koszykówkę i piłkę nożną, a kompleksy mogą także służyć do uprawiania innych dyscyplin. (ks)