„Kiedy myślę o public relations, przychodzi mi na myśl pole walki. Bo prawdziwy PR-owiec powinien być bezwzględny i bez wahania umieć posługiwać się swoją PR-ową szablą” – powiedziała w wywiadzie dla Dziennika Gazety Prawnej Forum Biznesu Karolina Maria Siudyła, dyrektor zarządzająca MagnifiCo.
Siudyła w rozmowie z Konradem Piwowarczykiem dodaje, że prawdziwy PR-owiec powinien błyskawicznie reagować i mieć „niezwykle otwarty umysł”. Według niej w tej branży „liczą się celne posunięcia”, przy czym „często nie ma czasu na powtórkę”. W zawodzie sprawdzi się osoba kreatywna, wysoce komunikatywna i bardzo elokwentna. „Dobry PR-owiec to osoba odporna na stres i radząca sobie w najbardziej skrajnych sytuacjach” – mówi Siudyła. Jednocześnie zaznacza, że ważne, by w sytuacjach kryzysowych był dla klienta „stabilnym filarem i gwarantem poczucia bezpieczeństwa”. Na pytanie, czy aby odnieść sukces w komunikacji, istotne są specjalistyczne studia, dyrektor MagnifiCo odpowiada, że przede wszystkim „tę sztukę trzeba czuć”, poza tym należy „jak najwięcej uczyć się w praktyce”. Warto też mieć „kompetencje medioznawcze, czytać prasę, śledzić nowe trendy w mediach i doskonale poruszać się w świecie internetu”. Każdy, kto podejmie wyzwanie, musi jednak być świadomy tego, że „praca w agencji jest na pewno o wiele bardziej stresująca niż ta w ramach korporacji” – zaznacza Siudyła. (es)