poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMłoda branża relacji inwestorskich

Młoda branża relacji inwestorskich

Na łamach Parkietu oraz Rzeczpospolitej ukazały się teksty na temat relacji inwestorskich i PR-u finansowego. W Parkiecie przeczytać można o tym, jak dziennikarze przechodzą z mediów do branży finansowej, natomiast w Rzeczpospolitej o tym – jak bessa staje się „lekcją pokory” dla spółek oraz ich doradców.

Jak wynika z tekstu w Rzeczpospolitej, polski rynek relacji inwestorskich jest bardzo młody – obecnie przechodzimy dopiero trzecią bessę. Nie do końca także na polskim gruncie rozumiane jest rozróżnienie IR-u i „obowiązków komunikacyjnych” czy relacji z mediami świadczonych dla spółek giełdowych. „Zorganizowanie konferencji czy napisanie informacji prasowej to za mało, aby nazwać swoje usługi relacjami inwestorskimi”, o postrzeganiu IR-u przez agencje doradcze mówi Wioletta Buczek z Reputation Managment. Dodaje ona, że prowadzenie relacji inwestorskich wymaga nie tylko doświadczenia, ale także wiedzy „z pogranicza PR-u finansowego i corporate finance”. Profesjonalny IR to również „zarządzanie oczekiwaniami inwestorów oraz budowanie marki spółki na rynku kapitałowym”, uzupełnia Marcin Sadlej z CC Group.

Czy wiedzę tę mają dziennikarze ekonomiczni, którzy ostatnio – jak podaje Parkiet – często stają się doradcami lub analitykami? Zdaniem Łukasza Błażejewskiego z Gold Finance dziennikarze pomagają swoim firmom „promować markę dzięki temu, że udzielają komentarzy na łamach mediów”. Znana osoba, potrafiąca „łatwo mówić o inwestycjach”, pomaga w pozyskiwaniu klientów, mówi Marcin Materna z Millennium DM. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj