Mars przegrał w walce dotyczącej znaku towarowego – informuje BBC.com.
Jak czytamy, szwedzki sąd orzekł, że firma Mars nie może dłużej reklamować swojej marki M&M’s, korzystając z zapisu małymi literami – „m&m”. Dlaczego? Logo miałoby być zbyt podobne do pojedynczego „m”, którym posługuje się marka Marabou, należąca do Mondelez.
Jeśli Mars nie odwoła się od decyzji sądu, od lipca będzie musiał używać logo z wielkimi literami w Szwecji – podaje źródło.
Firma Mars zaznaczyła, że nigdy nie dostrzegała nieporozumień między swoją marką a Marabou. „Biorąc pod uwage decyzję sądu, podejmiemy natępne kroki dla naszej ukochanej marki w Szwecji” – zaznaczyła.
Dalej czytamy, że do 2009 troku Mars nie sprzedawał produktów M&M’s w Szwecji. Marabou natomiast korzysta ze znaku „m” od 1960 roku.
Jak podaje bbc.com, to nie pierwsza czekoladowa walka z udziałem firmy Mondelez. W styczniu Nestle przegrało sprawę dotyczącą znaku KitKat w kształcie palca. Brytyjski sąd orzekł, że prawa do używania tego samego kształtu ma również marka Kvikk Lunsj, należąca do Modelez.
(ak)