26 marca 2020 roku ruszyła nowa niezależna kampania społeczna #MnieToDotyczy. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na rosnącą liczbę prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży oraz uświadomienie, że każdy może przyczynić się do zmniejszenia problemu.
W kampanii udział wzięło dziesięciu znanych youtuberów, instagramerów, aktorów i wokalistów młodego pokolenia: Alan Andersz, Jan Dąbrowski (JDabrowsky), Maria Jeleniewska, Oliwia Kreja (CookieMint), Emilia Królikowska (EmiFlesh), Filip Lato, Karol Osentowski, Aleksandra Pawlik (Alex Mandostyle), Sylwia Przybysz i Justyna Suchanek (Sukanek).
„Jak mówią eksperci, większość samobójstw poprzedzają podobne zachowania i objawy. Są to najczęściej poczucie osamotnienia, odrzucenia, bezradności, a na dalszym etapie lęk, agresja i izolacja od innych ludzi. Na koniec przychodzi fantazjowanie o samobójstwie, które w skrajnych przypadkach zamienia się w rzeczywistość. Tych objawów nie da się nie zauważyć. W tym sensie problem samobójstw dotyczy nas wszystkich, także mnie i ciebie” – mówi Karolina Roztocka, PR-owiec, działaczka społeczna, inicjatorka i organizatorka kampanii.
W ramach akcji powstał spot wideo zwracający uwagę na najczęstsze myśli samobójcze i symptomy pogarszającego się stanu psychicznego. W filmie pojawia się apel o nielekceważenie niepokojących sygnałów u osób ze swojego otoczenia.
Stworzono również infografiki z danymi na temat samobójstw i prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży w Polsce, które – jak czytamy w informacji prasowej – może udostępniać każdy, kto posiada profile w social mediach. Kampania będzie prowadzona w mediach społecznościowych zaangażowanych w nią twórców (YouTube, Tik Tok i Instagram).
Za produkcję spotu odpowiada Maciek Lipiński z M. L. Filmz. Film oraz zdjęcia promocyjne zostały zrealizowane w przestrzeni 3miejsce. Jak przekazują organizatorzy, kampania nie ma limitu czasowego, w jakim będzie prowadzona. (ak)