piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMonitorowanie mediów wśród obowiązków pracowników PR. Raport z II kwartału 2018

Monitorowanie mediów wśród obowiązków pracowników PR. Raport z II kwartału 2018

Instytut Monitorowania Mediów zbadał ogłoszenia o pracę w II kwartale 2018 roku opublikowane w internecie i mediach społecznościowych. Z danych wynika, że w tym czasie zamieszczono ponad 170 ofert, w których pracodawca wzmiankuje monitorowanie mediów jako jedną z wymaganych kompetencji bądź jako element przyszłych obowiązków w działach związanych z PR-em i marketingiem. To o 15 proc. mniej w porównaniu z liczbą zmonitorowanych ogłoszeń w pierwszym kwartale tego roku.

IMM raport monitoring w ofertach pracy Q2 2018

Najwięcej publikacji tego typu znajduje się na stronie Pracuj.pl (55 proc.) oraz w sekcji z ogłoszeniami w portalu PRoto.pl (12 proc.). Dosyć często na wzmianki o monitorowaniu mediów w kontekście rekrutacji można trafić również na lokalnych stronach internetowych, takich jak naszemiasto.pl czy gdynia.pl. Dalej wśród źródeł podobnych ofert pracy można wymienić posty na Facebooku, portal praca.pl oraz inne serwisy pomagające w przeprowadzaniu rekrutacji (np. infoPraca.pl czy GoldenLine.pl).

IMM raport monitoring w ofertach pracy Q2 2018

IMM sprawdził także, na jakich stanowiskach najczęściej przydaje się umiejętność obsługi narzędzi do monitorowania mediów. Z analizy danych IMM wynika, że taki wpis w CV przyda się szczególnie podczas aplikowania na stanowisko PR Managera. Wiele ogłoszeń dotyczy także Marketing Managerów oraz specjalistów ds. mediów społecznościowych. Pozostałe wyniki monitoringu mediów dotyczą funkcji Brand Managera, specjalisty ds. komunikacji, rzecznika prasowego czy Account Executive’a.

IMM raport monitoring w ofertach pracy Q2 2018

Jakie jeszcze kompetencje oraz obowiązki, poza obsługą narzędzi do monitorowania mediów, łączą się z pracą w PR-ze i marketingu? Jakościowa analiza ogłoszeń pozwoliła wyodrębnić najpopularniejsze z nich. Najczęściej powtarza się umiejętność tworzenia treści marketingowych – artykułów, postów w mediach społecznościowych czy informacji prasowych. Na drugim miejscu znalazły się kompetencje związane z nawiązywaniem i utrzymywaniem relacji z dziennikarzami. Natomiast trzecie pod względem częstotliwości są obowiązki dotyczące planowania i realizacji kampanii PR. Dalej można wymienić obsługę profili firmowych w social mediach, organizację eventów, podstawowe umiejętności związane z fotografią oraz przygotowywanie raportów, sprawozdań i analiz.

Jeśli chcesz zwiększyć swoje kompetencje w zakresie monitorowania mediów, zapraszamy na cykliczne bezpłatne szkolenia w siedzibie IMM. Eksperci Instytutu Monitorowania Mediów wyjaśnią m.in., czym jest monitoring, jak ułatwić sobie codzienną pracę i zarządzanie komunikacją, jak korzystać z najważniejszych funkcji Biuletynu IMM oraz pokażą przyjazną stronę analityki medialnej. Zapisz się już dziś i zwiększaj swoje kompetencje!

Magdalena Pawłowska, Instytut Monitorowania Mediów

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj