piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMonitorowanie mediów wśród kompetencji pracowników PR. Raport z II kwartału 2019

Monitorowanie mediów wśród kompetencji pracowników PR. Raport z II kwartału 2019

Monitorowanie mediów jest jednym z najważniejszych wymagań w przypadku ofert pracy związanych z branżami takimi jak m.in. PR, marketing oraz social media. W II kwartale 2019 roku pracodawcy zamieścili ponad 240 ofert, w których monitorowanie mediów było jedną z wymaganych kompetencji.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał opublikowane w internecie i mediach społecznościowych ogłoszenia o pracę w II kwartale 2019 roku. Najwięcej ofert pracy pojawiło się w sekcji ogłoszeń w portalu branżowym PRoto.pl (40 proc. całości), a także w portalu ze ogłoszeniami o pracę Pracuj.pl (39 proc.).

Szukasz pracownika? Zamieść ogłoszenie na PRoto.pl!

Na jakich stanowiskach najczęściej przydaje się umiejętność obsługi narzędzi do monitorowania mediów? Z analizy danych IMM wynika, że taki wpis w CV przyda się szczególnie podczas aplikowania na stanowisko specjalisty ds. PR oraz Social Media Specialist. Wiele ogłoszeń, w których wymogiem była umiejętność monitorowania mediów, było przeznaczonych dla stażystów. Także potencjalni specjaliści ds. komunikacji oraz specjaliści ds. marketingu będą musieli w pracy wykazać się umiejętnością sprawnego monitorowania treści z mediów.

Szukasz pracy? Sprawdź najnowsze oferty w zakładce Praca!

Jakie kompetencje oraz obowiązki łączą się z monitoringiem mediów?

Przygotowana przez IMM analiza ogłoszeń wyodrębniła najpopularniejsze obowiązki pracowników wymagagające monitoringu mediów. Zdecydowanie najczęściej powtarza się umiejętność obsługi kanałów w mediach społecznościowych. Na drugim miejscu znalazły się ogłoszenia zawierające wymóg tworzenia treści, czyli umiejętności pisania i redagowania artykułów, postów w mediach społecznościowych czy informacji prasowych. Na trzecim miejscu znalazły się kompetencje związane z media relations. Istotna była także analiza danych oraz przygotowywanie raportów, dbanie o relacje z klientem oraz  budowania pozytywnego wizerunku marki.

Autorka badania: Joanna Górska, Instytut Monitorowania Mediów

Źródło: monitoring IMM Internetu i mediów społecznościowych pod kątem ofert pracy w kontekście monitoringu mediów w II kwartale 2019 roku.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj