Monitorowanie mediów jest jednym z najważniejszych wymagań w przypadku ofert pracy związanych z branżami takimi jak m.in. PR, marketing oraz social media. Instytut Monitorowania Mediów zbadał opublikowane w internecie i mediach społecznościowych ogłoszenia o pracę w IV kwartale 2018 roku. Z danych wynika, że w tym czasie zamieszczono ponad 120 ofert, w których pracodawca wzmiankuje monitorowanie mediów – jako jedną z wymaganych kompetencji bądź jako przyszłe obowiązki.
Najwięcej ofert pracy pojawiło się na stronie pracuj.pl (55 proc. całości), a także na portalu z ogłoszeniami infopraca.pl (12 proc.) oraz w sekcji ogłoszeń o pracę na portalu branżowym PRoto.pl (10 proc.). Pozostałe ogłoszenia znajdowały się m.in. na Facebooku, GoldenLine oraz gazetapraca.pl.
Szukasz pracownika? Zamieść ogłoszenie na PRoto.pl!
Szukasz pracy? Sprawdź najnowsze oferty w zakładce Praca
IMM sprawdził także, na jakich stanowiskach najczęściej przydaje się umiejętność obsługi narzędzi do monitorowania mediów. Z analizy danych wynika, że taki wpis w CV przyda się szczególnie podczas aplikowania na stanowisko specjalisty ds. marketingu. Wiele ogłoszeń dotyczy także branży komunikacyjnej, więc także specjalista ds. social mediów oraz specjalista ds. PR powinien posiadać umiejętności monitorowania mediów. Pozostałe publikacje dotyczą specjalistów od relacji z mediami oraz kandydatów na stanowiska asystentów lub stażystów w agencjach PR-owych. Ciekawym jest pojawienie się w zestawieniu kilku ofert pracy, w których wymagana jest znajomość narzędzi do monitorowania mediów od przyszłych… referendarzy.
Jakie jeszcze kompetencje oraz obowiązki mogą łączyć się z pracą w branży komunikacyjnej? Jakościowa analiza ogłoszeń przygotowana przez IMM pozwoliła wyodrębnić najpopularniejsze z nich. Wśród elementów tej listy najczęściej powtarza się umiejętność tworzenia treści – artykułów, postów w mediach społecznościowych czy informacji prasowych. Na drugim miejscu znalazły się kompetencje związane z obsługą kanałów social mediowych – Facebook, Twitter, Instagram. Istotna jest także umiejętność budowania oraz utrzymywania relacji z przedstawicielami mediów (11 proc.) oraz klientami (8 proc.) Na ostatnim miejscu w zestawieniu znajdują się kompetencje związane z przygotowywaniem raportów oraz analiz (5 proc.).
Autor: Joanna Górska, IMM
Źródło: monitoring IMM Internetu i mediów społecznościowych pod kątem ofert pracy w kontekście monitoringu mediów w IV kwartale 2018 roku