Z początkiem sierpnia 2024 roku Żubr rozpoczął szóstą edycję kampanii społecznej, tym razem promowanej hasłem „Mordka się cieszy na widok Żubra”. Akcja ma na celu ochronę zwierząt i edukowanie społeczeństwa na temat ich roli w zachowaniu przyszłości polskiej przyrody.
Od 2019 roku dzięki Funduszowi Żubra, utworzonemu w celu ochrony dzikich gatunków zwierząt, marka może wspomagać działania związane z ochroną środowiska, podejmowane przez organizacje ekologiczne oraz instytucje państwowe i naukowe. Współpraca Żubra z IBS PAN pozwoliła na zrealizowanie różnego rodzaju inicjatyw, takich jak zakup sprzętu specjalistycznego dla Białowieskiego Parku Narodowego czy zakup superkomputera do przetwarzania danych z detektorów w puszczy za pomocą sztucznej inteligencji. Dzięki niej przeprowadzono także kampanię promującą pozytywny wizerunek nietoperzy, w ramach której zainstalowano specjalne wieże – czytamy w informacji prasowej.
Szósta edycja akcji pod tytułem „Mordka się cieszy na widok Żubra” została zadedykowana dzikim zwierzętom oraz unikatowym przyrodniczo miejscom. W ramach kampanii na opakowaniach produktów marki zamiast ikonicznego żubra pojawią się zwierzęta zagrożone, w tym ryś, niedźwiedź, wilk i sóweczka.
Akcja jest promowana za pomocą czterech dziesięciosekundowych spotów. Główną rolę w materiałach odgrywają te same zwierzęta, które znajdą się na produktach marki. Jak podkreśla Michał Szczerba, Brand Manager Żubra, „ich radosne pyski, mordki, paszcze i dzioby symbolizują poczucie bezpieczeństwa, które zapewnia Strażnik Puszczy”.
„Hasło »Mordka się cieszy na widok Żubra« odnosi się do działań Funduszu Żubra, który przeznaczył milion złotych na działania na rzecz ochrony przyrody i gatunków zagrożonych, w tym na zwiększenie obszaru Biebrzańskiego Parku Narodowego” – dodaje Szczerba.
Źródło: youtube.com/huta1976
Kampania będzie promowana w telewizji i w mediach społecznościowych, a także przez współpracę z przyjaciółmi marki Żubr, w tym m.in. z Januszem Chabiorem.
Agencja Huta 19 im. Joachima Fersengelda przygotowała kampanię PR i digital. Za planowanie i zakup mediów była odpowiedzialna Agencja Mediowa Zenith. Kreację spotu stworzyło PZL, produkcję filmu zrealizowało Moon Films, postprodukcję przeprowadziło Platige, a udźwiękowienie – Juice. (ao)