czwartek, 2 stycznia, 2025
Strona głównaAktualności„Moskiewska szkoła public relations”

„Moskiewska szkoła public relations”

W Gazecie Polskiej ukazał się artykuł Piotra Lisiewicza, będący próbą podsumowania polityki informacyjnej Kremla dotyczącej ataku terrorystycznego na szkołę w Północnej Osetii. Autor pisze o sposobie kreowania i przekazywania informacji mediom przez prezydenta Wladimira Putina i jego administrację. Jako przykład podaje pierwszą informację na temat zamachu podaną w mediach wiernych Kremlowi, dotyczącą liczby zakładników w szkole. Zachodnie media i agencje informacyjne powtarzały te wiadomości bez choćby próby głębszej analizy tematu. Podobnie, większość amerykańskich i zachodnioeuropejskich mediów nie dyskutowała z informacjami na temat wojny w Czeczenii, mimo że wiadomości podawane były wyłącznie z punktu widzenia Kremla. To, co autor nazywa „moskiewską szkołą public relations” nie obejmuje wyłącznie polityki informacyjnej, ale również akcje podejmowane przez Kreml i służby specjalne. Mowa m.in. o próbie otrucia niezależnej rosyjskiej dziennikarki w czasie podróży do Osetii oraz sprowokowaniu bójki z udziałem Andrzeja Babickiego, również dziennikarza zajmującego się problematyką czeczeńską. „Kalkulacja władz, że w chwili, gdy cały świat patrzy na porwane dzieci, nikt nie przejmie się losem dziennikarzy, spełnia się w niemal stu procentach. W zachodnich mediach sprawa nie zostaje dostrzeżona. Jeśli już, to jako jedna z ostatnich agencyjnych informacji” – pisze Lisiewicz.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj