piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomości„MOYA Odpowiedzialność” – MOYA i Fusion Labs z akcją na rzecz ochrony...

„MOYA Odpowiedzialność” – MOYA i Fusion Labs z akcją na rzecz ochrony młodzieży przed produktami nikotynowymi

W lipcu 2024 roku ruszyła akcja edukacyjna związana z problemem wcześnie rozpoczynających się nawyków nikotynowych wśród młodzieży. Jej organizatorami są sieć stacji paliw MOYA oraz Fusion Labs – producent e-papierosów. Kampania „MOYA Odpowiedzialność” ma na celu zwiększenie świadomości na temat szkodliwości wyrobów nikotynowych oraz ograniczenie dostępu do nich osób nieletnich.

Na potrzeby projektu przeprowadzono badanie*, z którego wynika, że jednorazowe e-papierosy kiedykolwiek paliło 54 proc. Polaków w wieku 16-17 lat. Główną przyczyną sięgania po wyroby tytoniowe jest redukcja napięcia lub stresu – taki wskazało 60 proc. badanych. Prawie połowa palących badanych z grupy 16-17 lat (46 proc.) zaczęła korzystać z produktów dostarczających nikotynę w wieku 14-15 lat. 51 proc. badanych twierdzi nie zrezygnuje z e-papierosów, jeśli znikną z legalnych punktów sprzedaży. Co więcej, 62 proc. nastolatków, którzy używają produktów nikotynowych, po raz pierwszy sięgnęło po nie między 12. a 15. rokiem życia. Większość z nich, zanim sięgnęła po e-papierosy jednorazowe, miała już doświadczenie z tradycyjnymi papierosami.

Mimo że w Polsce sprzedaż wyrobów nikotynowych osobom poniżej 18 roku życia jest bezwzględnie zakazana, produkty te są nabywane przez nastolatków m.in. za pośrednictwem tzw. szarej strefy, czyli przez media społecznościowe, komunikatory i strony internetowe prowadzące nielegalny handel wyrobami nikotynowymi, a także przez niepełnoletnich kolegów bądź starszych znajomych.

Kampania edukacyjna „MOYA Odpowiedzialność” ma na celu po pierwsze informować młodzież o zagrożeniach związanych z przedwczesnym kontaktem z nikotyną, a po drugie – promować odpowiedzialne postawy wśród dorosłych, których wspólne działania mogą przeciwdziałać nielegalnemu dostępowi nieletnich do tych produktów.

W ramach kampanii zaplanowano m.in. prezentację wyników badania, a także działania PR, komunikację w kanałach digital, retail oraz na profilach społecznościowych firm MOYA i Fusion Labs.

(mb)

* Badanie rynku wyrobów nikotynowych przeprowadzono w marcu 2024 r. metodą ankiety online (CAWI) na grupie Polaków w wieku 16-18 lat (n=500).

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj