W sierpniu 2016 roku w PRoto.pl pisaliśmy o tym, że przeglądarka internetowa Mozilla Firefox chce zmienić logo i poprosiła przy tym o pomoc internautów. O szczegółach akcji i nie tylko opowiedział nam szef marketingu Mozilli Jascha-Kaykas-Wolff. W grudniowym wywiadzie zapowiedział, jakie zmiany wiążą się z rebrandigiem. „Naszym celem jest stworzenie marki, która lepiej odpowiada temu, co robimy. Nie jest to jedynie »lifting«. To pierwszy projekt typu »open design« na taką skalę. Zmieniamy markę, kierując się jedną z naszych zasad – otwartością. Każdy może wziąć udział w projekcie. Obecnie udoskonalamy pomysły”.
Możemy już obserwować efekty odświeżenia znaku. Od teraz Mozilla to moz://a. Logo ma odpowiadać nowym wartościom, jakimi kieruje się firma w tworzeniu swoich produktów i być odpowiednio dopasowane do aktualnych czasów internetu.
Użyty font to Zilla. Jego autorem jest pochodząca z Holandii firma Typotheque. (mw)