Sieć kin Multikino uruchomiła chatbota, który pomaga w wyborze filmu oraz zakupie biletów. MultikinoBot działa za pomocą aplikacji Messenger. Prowadzi konwersację z użytkownikami, pozwalając wyszukać seans, obejrzeć zwiastun, a niezdecydowanym poleca filmy. To część nowego ruchu zwanego „chat commerce” prowadzonego głównie przez boty.
Dzięki konwersacji bot obsługuje cały proces zamówienia biletów w sposób zbliżony do tego przy kasie kinowej.
MultikinoBota można zapytać o konkretny gatunek filmowy, o seanse wyświetlane w wybrany dzień, o konkretny tytuł lub produkcję, które polecają inni kinomani. Aby bot mógł podać interesujący rozmówcę repertuar, wystarczy na Messengerze napisać: „Chcę obejrzeć dzisiaj komedię”. To wszystko ma na celu ograniczenie czasu, potrzebnego do zamówienia biletów.
Korzystanie z chatbota jest bezpłatne, a kino przewiduje promocje dla pierwszych jego użytkowników. Po dokonaniu rezerwacji lub zakupu klienci otrzymują email z potwierdzeniem zamówienia.
Za technologią MultikinoBota stoi Chatflow – polski startup tworzący chat commerce dla biznesu.
Kinowy bot jest już publicznie dostępny na profilu MultikinoBot. (mw)