Firma News International, należąca do Ruperta Murdocha, postanowiła skorzystać z usług agencji Edelman – informuje serwis guardian.co.uk. Jej PR-owcy mają pomóc w zażegnaniu skandalu, wywołanego przez nieistniejący już brukowiec News of the Word.
Edelman będzie bezpośrednio współpracował z Willem Lewisem, dyrektorem spółki News International, wydającej na Wyspach tytuły należące do Murdocha.
Robert Philips, dyrektor generalny agencji dla rynków EMEA, przyznał na łamach Guardiana, że agencja doradzała ad hoc News International już od 20 czerwca, czyli zanim wybuchł największy skandal dotyczący przejęcia danych z telefonu Milly Dowler – nastolatki zaginionej w 2002 roku.
Informacja o nawiązaniu współpracy z Edelmanem pojawiła się po spekulacjach, wedle których News Corp. miał korzystać z usług firmy Freud Communicaitons. Jej szefem jest Matthew Freud, mąż Elizabeth Murdoch – córki Ruperta Murdocha.
PR-owa pomoc z pewnością przyda się News International. Jak wynika z obliczeń Media Matters, liberalnej grupy monitorującej media, przez pierwsze dziewięć dni od ujawnienia skandalu CNN wspomniał o nim w 109 materiałach, MSNBC w 71, a Fox News (należąca do News Corp.) w 30. (ks)