sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMUSE: branża muzyczna zdominowała YouTube w 2016 roku

MUSE: branża muzyczna zdominowała YouTube w 2016 roku

Step Records i ProstoTV przekroczyły miliard wyświetleń, Allegro wykorzystało potencjał branded contentu, Orange czy Play przygotowały ciekawe kampanie z influencerami. Muse podsumowuje działania marek na polskim YouTubie w 2016 roku.  

Wśród kanałów muzycznych podium zajęły Step Records, ProstoTV i UrbanRecTv. Marki zawdzięczają ten wynik odpowiedniej strategii rozwoju swoich kanałów oraz systematyczności publikacji. W raporcie wyróżniono także kampanie „Legendy Polskie” Allegro. To pełnometrażowe produkcje wyreżyserowane przez Tomasza Bagińskiego. Seria filmików z Twardowskim, Operacją Bazyliszek i Jagą spowodowała, że ciągu jednego roku liczba subskrybentów głównego kanału Allegro na YouTubie z 4 tys. wzrosła do 110 tys. Na wysoki wynik miał też wpływ film „English for beginners”, który uzyskał prawie 14 mln wyświetleń.

Dalej czytamy o działaniach na YouTubie marki Play i akcji „Cały Internet przeszedł do Play”. Operator zaangażował m.in. Łukasza Jakóbiaka, Paulinę Mikułę (czytaj z wywiad z autorką kanału Mówiąc Inaczej), Blowka, Piotra Skowyrskiego, Piotra Ogińskiego, Martina Stankiewicza oraz dziewczyny z kanału Szparagi. W raporcie znalazła się także kampania „Historie na kartę od Orange” z udziałem Abstrachuje czy Cyber Mariana. W 2016 roku influencerzy z YouTube’a byli angażowani do coraz odważniejszych i bardzo szeroko zakrojonych kampanii, który wychodziły nawet poza internet, np. do Silesia City Center. To centrum handlowe, które na krótki czas stało się domem vlogerów Stuu i Littlemooonster, co trafiło w upodobania ich fanów.

Jak zauważa Artur Kurasiński, CEO Muse, marki odkrywały potencjał przekazu live oraz branded content.

Do najważniejszych zmian Kurasiński na YouTube w 2016 zalicza: wycofanie funkcji publikowania wideo z kamerek internetowych, wprowadzenie „original content” w postaci YouTube Red, wyszukiwanie treści za pomocą hashtaga, transmisje live 360, komunikator, poprawianie algorytmu Content ID (co ma pomóc w lepszej identyfikacji pirackich treści ) oraz zwrot w kierunku małych biznesów – YouTube Director App, za pomocą którego można stworzyć swoją reklamówkę wideo przy wykorzystaniu smartfona. (mw)

Cały raport znajduje się tutaj.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj