Pod koniec stycznia 2019 roku Muzeum Częstochowskie zaprezentowało nowe logo. Zmieniona identyfikacja ma uporządkować relacje między dziewięcioma oddziałami instytucji i ułatwić zwiedzającym ich rozpoznawanie dzięki kolorystycznym wyróżnikom. Jej celem jest także poprawienie widoczności grafik muzeum w środowisku cyfrowym i poligraficznym.
„Muzeum Częstochowskie nie ma jednego konkretnego profilu i ma bardzo szeroką ofertę, co w oczywisty sposób wpłynęło na proces projektowania. Logo musiało być przede wszystkim uniwersalne i nie mogło nawiązywać tylko do jednego obiektu. To daje zupełnie inne spojrzenie. Nowy znak jest wariacją na temat litery »M«. M jak Muzeum” – wyjaśniają przedstawiciele częstochowskiej instytucji.
Według nich zmienione logo kojarzy się z otwartą księgą, która ma symbolizować nowy rozdział dla muzeum.
Nowe logo Muzeum Częstochowskiego
Kolorystyczne wersje znaku dla oddziałów muzeum
Poprzednie logo instytucji
Logo będzie funkcjonować w kilku wersjach kolorystycznych i dwóch rodzajach budowy – lekkiej, ażurowej, oraz masywnej, która ma dobrze wyglądać w małej skali. (mp)