Muzeum Getta Warszawskiego rozstrzygnęło pierwszy etap konkursu na przygotowanie identyfikacji wizualnej. Jak czytamy w informacji prasowej, jury złożone z przedstawicieli muzeum oraz Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej (STGU), oceniło 216 zgłoszeń nadesłanych przez twórców z krajów takich jak Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Portugalia, Irlandia, Chorwacja, Bośnia i Hercegowina, Izrael, Iran, Liban, Australia, Brazylia oraz Indie.
Czytaj więcej: Muzeum Getta Warszawskiego szuka wykonawcy identyfikacji wizualnej
Prace oceniało jury w składzie: Małgorzata Naimska, wicedyrektor biura kultury Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, Barbara Schabowska, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza, Philippe Boulakia, izraelski artysta designer z Bezalel Academy of Arts and Design w Jerozolimie, prof. Sławomir Kosmynka z Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Albert Stankowski, dyrektor Muzeum Getta Warszawskiego. Do drugiego etapu konkursu zakwalifikowano sześciu twórców: trzech z Polski oraz po jednym z Litwy, Czech i Włoch.
Pierwszy z wybranych projektów został stworzony przez litewskie studio graficzne DADADA. Specjalizuje się ono w budowaniu marki i projektowaniu identyfikacji wizualnej. Jednym z osiągnięć DADADA było zaaranżowanie wystawy dla Litewskiego Muzeum Morskiego w Kłajpedzie.
Drugim finalistą jest Little Greta – czeskie studio graficzne, które ma swoje siedziby również w Londynie i Pradze. Studio odpowiedzialne było m.in. za projekty dla Muzeum Literatury i prace na rzecz wystawy poświęconej Tomasowi Bat’cie.
Trzeci projekt stworzył włoski freelancer – Francesco Ciampa. Jest on autorem „ilustracji będących komentarzem otaczającej rzeczywistości” i projektantem wizualizacji marek.
Pierwszym wybranym polskim studiem jest The Codeine. Firma, założona przez projektanta Grzegorza Łotysza oraz programistów Szymona Karpińskiego i Karola Kasprzaka, zyskała światową rozpoznawalność dzięki realizacjom w technologii blockchain. Studio zdobyło m.in. nagrodę Polish Graphic Design Awards 2019.
Kolejnym finalistą z Polski jest agencja designu i marketingu FUTU. Odpowiadała za projekty takie jak logo Niepodległa, SIW Muzeum Historii Polski i Muzeum Wojska Polskiego.
Ostatnim wybranym jest Redkroft. Pięć projektów tego studia zostało nagrodzonych w konkursie Design for Business 2012. Niedawno odpowiadało także za przygotowanie identyfikacji wizualnej dla Muzeum Kinematografii w Łodzi.
W kolejnym etapie konkursu finaliści będą przygotowywać logotyp i materiały dodatkowe. Na ich podstawie jury wybierze zwycięzcę, którego ogłosi na początku grudnia 2019 roku.
Organizatorzy informują, że wszystkie projekty zakwalifikowane do II etapu konkursu zostaną zaprezentowane wiosną 2020 roku na wystawie plenerowej. (ak)