W styczniu 2024 roku Storytel rozpoczął kampanię, w której obala mity na temat audiobooków. Marka chce przekonać odbiorców, że treści te mogą zaspokoić potrzebę znalezienia w ciągu dnia czasu dla siebie i przyjemności, jednocześnie umilając codzienne obowiązki.
Storytel zaznacza, że forma audio jest przede wszystkim „rozrywką towarzyszącą”. Oznacza to, że nie ma konieczności odrywania się od danej czynności, aby jej doświadczyć. Marka w kampanii łączy dwa tematy – chce odpowiedzieć na potrzebę znalezienia w ciągu dnia czasu dla siebie i swoich przyjemności, a także przełamać barierę wejścia do kategorii audiobooków.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, z badań konsumenckich wynika, że większość osób nie wybiera audiobooków ze względu na brak czasu albo brak okazji do ich wysłuchania. Storytel chce przełamać te bariery przez pokazanie momentów, w których audiobook może towarzyszyć każdemu, podkreślając, że na takie treści nie trzeba mieć osobnego miejsca w kalendarzu. Do tego przekonania nawiązuje hasło kampanii „To twój czas na… romans / zbrodnię / przygodę”.
„W naszej najnowszej kampanii rozprawiamy się z jednym z największych mitów wokół audiobooków. Ta forma rozrywki nie wymaga specjalnej przestrzeni w naszym grafiku (tym różni się np. od książek). Atutem audiobooków jest to, że mogą towarzyszyć codziennym i powtarzalnym czynnościom, dopasowanym do naszych potrzeb i odpowiednich momentów. Ponadto, dają nam też namiastkę czasu dla siebie i pomimo, że wracasz z pracy do domu czy sprzątasz mieszkanie, możesz umilić sobie konkretną czynność, spowodować że będzie ona po prostu przyjemniejsza” – mówi Klaudia Chruściel, Country Marketing Manager Storytel.
W ramach akcji powstały dwa spoty reklamowe. Przedstawiają one codzienne czynności bohaterów, w których towarzyszą im audiobooki Storytel. Pierwszy materiał ukazuje młodą kobietę, która tak wciąga się w kryminalną zagadkę z audiobooka, że domowe obowiązki wykonuje „przy okazji”. W drugim spocie widzimy biuro, w którym główny bohater, zafascynowany historią romantyczną, zaczyna dostrzegać w otaczającej go rzeczywistości elementy słuchanego przez niego romansu.
Źródło: youtube.com/StorytelPL
Źródło: youtube.com/StorytelPL
W kampanii połączono konteksty do słuchania audiobooków z produktem i konkretnymi tytułami. W digitalu można zaobserwować takie hasła jak „Gorąca kąpiel w wannie? A może gorący flirt? To Twój czas na ROMANS” lub „Porządki? A może brudna robota? To Twój czas na ZBRODNIĘ”. Tego typu hasła pojawiły się także na przystankach autobusowych („Twój autobus się spóźnia? To czas na ZEMSTĘ”), dworcach PKP („Masz bilet? Oby nie w jedną stronę. To twój czas na strach”) oraz w metrze („Następna stacja: Japonia. To twój czas na przygodę”).
Kampania jest realizowana w formacie 360 i obejmuje działania w telewizji, kinie, radiu, digitalu oraz na nośnikach OOH i DOOH. Za realizację akcji odpowiadają Marcin Samek, Klaudia Chruściel, Kasia Gargol i Justyna Zarejko ze Storytel, Zuzanna Kolmus, Anna Andrzejewska i Olga Prymaczek z One Eleven, Janina Szwykowska i Bartek Klimaszewski z Molecular Creative, Kamil Pełczyński i Dawid Kaźmierczak z Polotu, Kasia Grabek z Shootme, Olga Kraszewska i Dominika Głuchowska z Don’t Panic Production, a także Daria Knapik, Oscar Dąbkowski i Daniel Szumacher z agencji Tigers. (ao)