W związku z rozpoczętymi wakacjami w mediach nie ustaje debata na temat promocji regionalnej. Tym razem prasa donosi o koncepcjach promocyjnych Łodzi, Gorzowa i regionu Śląskiego.
Niedawno pisaliśmy o tym, że w Łodzi pod hasłem „Miasto od czapy” zebrali się PR-owcy, aby ocenić promocyjne poczytania miasta, czytamy w Polsce Dzienniku Łódzkim. Wnioski ze spotkania są następujące: trzeba stworzyć spójną strategię opartą na pokazaniu Łodzi, jako miasta festiwali, kultury i rozrywki, dbając przy tym o medialne nagłośnienie Festiwalu Czterech Kultur. PR-owcy uznali jednocześnie, że zdecydowanie nie warto wydawać 3 mln zł na promocję Łodzi jako centrum sportu, ponieważ miasto się z nim nie kojarzy.
Ze sportu natomiast chce słynąć Gorzów, informuje Gazeta Wyborcza Zielona Góra. Jednak zdania internautów zapytanych o ocenę tej koncepcji są podzielone. Ci krytycznie nastawieni do projektu, zwracają uwagę, że powiązania ze sportem wykorzystuje już Poznań. Inni dodają, że poza sportem warto postawić także na skojarzenie Gorzowa z jazzem.
A tymczasem Polska Dziennik Zachodni pyta swych rozmówców o promocyjne atuty Śląska. Zdaniem wojewody śląskiego w promocji gospodarczej warto postawić na popularyzację regionu jako centrum nowych technologii medycznych, technologii węglowych i przetwórstwa. (ał)