Rzeczpospolita opisuje najnowsze działania promocyjne polskich miast. Obecnie hitem jest budowanie wizerunku poprzez obecność w serialach.
Na takie działania postawiły już jakiś czas temu największe aglomeracje. Teraz czas na mniejsze ośrodki. Rzeszów dał 700 tys. zł na produkcję „Bitwy Warszawskiej”, która wyświetlana będzie w TVP 1 w najlepszym czasie antenowym po Wiadomościach. Zadowolony jest także Sandomierz. To właśnie tutaj kręcony jest „Ojciec Mateusz” z Arturem Żmijewskim. Serial ma pięciomilionową oglądalność. Kolejnych 20 odcinków będzie promować cały region kielecki. Radości nie kryje Janusz Kubicki, prezydent Zielonej Góry, która „występowała” w TVN-owskim 39 i pół. Kubicki sam zagrał epizodyczną rolę, a miasto wcześniej „grane” przez… Pułtusk zapisało się w pamięci telewidzów. (bs)