„Rzecznik prasowy – oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna” – to tytuł nowej książki, przygotowanej pod redakcją Beaty Czechowskiej-Derkacz i Marka Zimniaka.
Publikacja, która właśnie się ukazała nakładem Wydawnictwa DIFIN, obejmuje szeroki obszar działań rzecznika prasowego – od praktycznych sugestii w zakresie współpracy z mediami po teoretyczne aspekty miejsca i roli specjalisty public relations w organizacji. Ważną część zajmują zagadnienia prawne oraz dyplomatyka firmowa. Całość podzielona jest na cztery działy – komunikacja, narzędzia rzecznika, prawo, dyplomatyka i savoir-vivre – i składa się na obraz dobrego specjalisty do spraw komunikacji, który sprawnie buduje relacje ze światem zewnętrznym, a dla swoich przełożonych i współpracowników jest autorytetem i ekspertem.
Autorzy książki (poza Beatą Czecohwską-Derkacz i Markiem Zimniakiem są nimi także Monika Brzozowska i Wojciech Szymczak) nie rozstrzygają definicyjnych sporów, wzajemnych relacji między na przykład marketingiem a public relations. Główny cel, jaki im przyświecał, to pomoc w sprawnej asymilacji wiedzy i płynnym przekształceniu jej w umiejętności potrzebne specjaliście szeroko rozumianej komunikacji.