poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościNa YouTubie będzie można robić zakupy?

Na YouTubie będzie można robić zakupy?

Google planuje udostępnić możliwość robienia zakupów na YouTubie – podaje bloomberg.com. Jak czytamy, serwis wideo zaczął prosić twórców o oznaczanie produktów, które pokazują się w filmach. Następnym krokiem ma być połączenie ich z narzędziami analitycznymi i zakupowymi Google’a.

Źródło tłumaczy, że YouTube ma stać się „obszernym katalogiem z produktami”, który odbiorcy mogą przeglądać i bezpośrednio kupować tam interesujące ich rzeczy. W tym celu testowana jest także integracja serwisu z platformą zakupową Shopify. Zdaniem bloomberg.com nowy pomysł Google’a może sprawić, że YouTube stanie się konkurencją dla platform zakupowych, takich jak Amazon czy Alibaba Group Holding.

Czytamy, że rzecznik prasowy YouTube’a potwierdził rozpoczęcie testów tej funkcji w niektórych filmach. Dowiadujemy się, że twórcy dostaną kontrolę nad wyświetlanymi produktami, jednak firma opisuje te działania jako eksperyment i odmawia udzielenia szczegółów – dodaje źródło.

Źródło podaje, że firma Alphabet Inc. (konglomerat powołany przez Google) podejmowała już wiele prób wejścia na ten rynek z ograniczonym sukcesem – najczęściej wolała jednak sprzedawać reklamy, które przenoszą odbiorców do zewnętrznych sklepów cyfrowych niż sprzedawać produkty na własną rękę. Sytuację zmieniła jednak pandemia, która szczególnie dotknęła branże turystyczną i detaliczną, które są głównymi reklamodawcami Google’a – wyjaśnia źródło. Czytamy, że rozkwitł też e-commerce, a platformy konkurencyjne takie jak Facebook czy Instagram podejmują kolejne działania umożliwiające użytkownikom łatwiejsze robienie zakupów w aplikacjach.

Czytaj także: Instagram udziela wskazówek na temat sprzedaży w aplikacji

Czytamy także, że kierownictwo Google’a od miesięcy sygnalizuje, że YouTube będzie odgrywał kluczową rolę w strategii firmy dotyczącej e-commerce. Jak przywołuje źródło, Sundar Pichai, dyrektor generalny Alphabet Inc., sugerował, że produkty można sprzedawać np. przy filmach z unboxingami. Zdaniem bloomberg.com okazją do tego mogą być także wideo z tutorialami dotyczącymi makijażu i gotowania. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj