PRoto.pl: To już druga edycja Nagrody Publiczności w konkursie Złote Spinacze. Jakie były wrażenia branży po pierwszej edycji?
Katarzyna Rudzik, menedżer ZFPR: Pierwsza edycja cieszyła się zaskakująco dużym zainteresowaniem. Udało się zaangażować wiele osób w głosowanie, co utrzymało nas w przekonaniu, że wprowadzenie takiej nagrody było dobrym krokiem w rozwoju konkursu Złote Spinacze. W tym roku otrzymaliśmy jeszcze więcej zgłoszeń do Nagrody Publiczności – 31 projektów walczy o zwycięstwo. Aktywność głosujących jest również wysoka, mimo wprowadzenia zmian w regulaminie głosowania.
PRoto.pl: Właśnie, w tym roku zmienił się system głosowania – można oddać tylko jeden głos na jeden projekt. W zeszłym roku nie było limitów jeśli chodzi o liczbę głosów oddanych jednorazowo i można było głosować raz na dobę. Dlaczego pojawiła się taka zmiana?
K.R.: Chcieliśmy zachęcić głosujących do bardziej świadomych decyzji, większego zastanowienia się i wyboru projektu, który naprawdę według nich jest najlepszy, najciekawszy czy też najbardziej zaskakujący. Każdy ma tylko jeden głos, więc decyzja musi być dobrze przemyślana.
PRoto.pl: Jaka jest największa wartość dodana wprowadzenia tej nagrody do Złotych Spinaczy?
K.R.: Coraz więcej osób wie o konkursie, zgłaszający do Nagrody Publiczności prowadzą aktywne działania promujące projekty w social mediach, w radiu, zachęcając do głosowania na swój projekt. To zdecydowanie zwiększa zainteresowanie Złotymi Spinaczami, nie tylko wśród naszej branży. Każdy ma możliwość zapoznania się z najlepiej ocenionymi przez jury pracami, bo do Nagrody Publiczności mogły zostać zgłoszone już tylko projekty nominowane.
PRoto.pl: Co, Twoim zdaniem, może przesądzić o wyborze publiczności? Jakie projekty zwykle najbardziej przemawiają do publiczności?
K.R.: Według mnie najbardziej przemawiają takie, które zaskakują, mają ciekawą, może nawet kontrowersyjną kreację. Takie, które angażują społeczeństwo, zmieniają postrzeganie jakiegoś problemu. Dużo w tym roku jest zgłoszeń z kategorii Sustainability&CSR Communication czy Kampania Społeczna. Natomiast co najbardziej poruszy publiczność? Zwycięzcę poznamy już niedługo, na gali Złotych Spinaczy 7 grudnia.
PRoto.pl: To już ostatni moment na oddanie głosu – dlaczego warto zagłosować na Nagrodę Publiczności?
K.R.: Skoro każdy może poczuć się jak juror, to zachęcam wszystkich do skorzystania z tej niecodziennej okazji i możliwości docenienia najlepszego projektu z dziedziny PR-u. Ostatnie głosy można oddawać tylko do 23 listopada do północy na stronie glosowanie.zlotespinacze.pl.
PRoto.pl jest partnerem Nagrody Publiczności.
Rozmawiała Małgorzata Baran