Po raz ósmy Tomek Tomczyk – blogujący jako Jason Hunt, wcześniej znany jako Kominek – przygotował ranking najbardziej opiniotwórczych blogerów. „Czytelnicy poprzedniego rankingu zauważą, że brakuje w obecnym zestawienia »ikon blogosfery«, czyli osób, które są związane z blogosferą biznesowo. Celowo pominąłem, bo chciałbym to zestawienie rozwinąć w coś bardziej przydatnego” – podsumowuje ranking Tomczyk.
W porównaniu z poprzednim rokiem w złotej dziesiątce znalazły się 3 nowe osoby (wszystkie to debiuty), 7 nowych osób w srebrnej (3 awanse, 2 spadki i 2 debiuty) oraz 10 nowych osób w brązowej (6 debiutantów, 4 spadki).
W złotej dziesiątce znaleźli się Anna i Thomas Alboth z bloga thefamilywithoutborders.com, Marta Dymek – prowadząca blog jadlonomia.com, Jessica Mercedes Kirschner (jemerced.com), Konrad Kruczkowski z bloga haloziemia.pl, Julia Kuczyńska znana jako Maffashion, Grzegorz Marczak ze strony antyweb.pl, Przemysław Pająk piszący na spidersweb.pl, Kamil Wawelski blogujący jako Ekskluzywny Menel, Michał Szafrański z jakoszczedzacpieniadze.pl oraz Andrzej Tucholski (andrzejtucholski.pl).
Srebrna dziesiątka to z kolei Jan Favre (stayfly.pl), Jakub i Ania Górniccy z bloga podrozniccy.com, Michał Kędziora znany jako MrVintage, Anna i Marcin Nowak z gdziewyjechać.pl, Kasia Ogórek prowadząca twojediy.pl, Paweł Opydo (zombiesamurai.pl), Jakub Prószyński, czyli PijaruKoksu, Łukasz Smoliński i Natalia Sitarska z tasteaway.pl, Natalia Tur blogująca jako Nishka oraz Eliza Wydrych znana jako Fashionelka.
Brązową dziesiątkę tworzą natomiast: Michał Górecki (nevergrowup.pl), Monika Kamińska prowadząca blackdresses.pl, Krzysztof Kotkowicz (kotkowicz.pl), Maciej Mazurek z bloga zuchpisze.pl, Magda i Kamil Mirkowicz blogujący jako mypinkplum.pl, Kamil Nowak z blogojciec.pl, Maria i Jakub Pasek (oczekujac.pl), Anna Skura, blogująca na whatannawears.com, Anna i Jakub Zając (fashionable.com.pl) i Edwin Zasada z zabijgrubasa.pl.
W każdej dziesiątce kolejność jest alfabetyczna.
Tomczyk wyjaśnia także założenia, jakimi kierował się, tworząc zestawienie. „Pierwsze – ważne jest to, co bloger tworzy poza swoją platformą i przestałem patrzeć na częstotliwość publikacji na blogu, za to zwracałem uwagę na obecność w social mediach. To na nich najczęściej i najefektywniej kreuje się opinie” – twierdzi. Drugie założenie brzmiało „mniej ścianek, więcej pomagania potrzebującym”. „Wiem, że brak blogerek modowych, poza dwiema absolutnymi liderkami, to duża zmiana w porównaniu z poprzednimi rankingami i jest to w pewnym sensie kreowanie nowej rzeczywistości, ale wierzę, że najbardziej wartościowi są blogerzy, którzy pobudzają społeczność do pomagania innym. Obojętnie w jaki sposób” – tłumaczy.
Czytaj także: Ranking najbardziej wpływowych blogerów 2014
(mb)