Jakie spółki najlepiej komunikują się z inwestorami i cieszą się ich największą sympatią? Publikujemy wyniki rankingu WarsawScan 2009 przeprowadzonego przez NBS PR między innymi wśród analityków i maklerów giełdowych.
Okazuje się, że firmą, która cieszy się największą sympatią środowiska inwestorskiego, a jednocześnie uchodzi – jego zdaniem – za najlepiej komunikującą się z rynkiem spółką, jest PGB. Respondenci badania wysoko ocenili także Cyfrowy Polsat oraz Asseco Poland. Natomiast za najlepszą stronę internetową poświęconą relacjom inwestorskim uznana została serwis spółki PKN Orlen.
Respondentów zapytano również o czynniki mające największy wpływ na podejmowanie decyzji inwestorskich. Z badania wynika, że najważniejsze są zyski z podstawowej działalności oraz kompetencje zarządu spółek.
W WarsawScan 2009 wzięło udział 57 analityków i zarządzających aktywami, reprezentujących krajowe domy maklerskie, fundusze inwestycyjne i emerytalne oraz instytucje zarządzające aktywami. Badaniem objęte zostały spółki notowane na koniec 2008 r. na warszawskiej giełdzie.(ał)