Z początkiem czerwca 2024 roku platforma zakupowa Zalando rozpoczęła kampanię pod hasłem „Najlepsze jeszcze przed tobą”. W ramach akcji firma chce inspirować do prowadzania aktywnego stylu życia i próbowania nowych wyzwań w sporcie bez obawy przed oceną. Co więcej, do oferty sklepu wprowadzona zostanie pierwsza kolekcja adaptacyjnej odzieży sportowej.
W nowej kampanii Zalando chce zachęcić klientów do próbowania swoich sił w różnych dyscyplinach sportowych, bez obawy przed niepowodzeniem. Inicjatywa zwraca też uwagę na pozytywny wpływ sportu na dobre samopoczucie i poczucie przynależności.
Akcja rozpoczęła się tuż przed Igrzyskami Olimpijskimi i Mistrzostwami Europy w piłce nożnej, w czasie wzmożonego zainteresowania sportem.
W kampanii występują piłkarz Robert Lewandowski, kapitan reprezentacji Polski w piłce nożnej i zawodnik FC Barcelony, Alexa Putellas, kapitan żeńskiej drużyny FC Barcelona Femení i reprezentacji Hiszpanii w piłce nożnej; przedsiębiorczyni modowa i fitness Cara Daur; gwiazda e-sportu Ebru Önal oraz nominowany do Grammy artysta Pusha T.
„Świetnie współgra ona z moim przekonaniem, że sport to nie tylko rywalizacja, ale ciągłe doskonalenie się i osiąganie nowych szczytów bez obawy przed porażką. W piłce nożnej, jak i w życiu, chodzi o ciągły postęp i codzienne doskonalenie się. Ta kampania przypomina nam, że nasze najlepsze chwile są jeszcze przed nami, zachęcając wszystkich do akceptacji wzlotów i upadków na swojej drodze” – mówi o inicjatywie Robert Lewandowski
Kampania będzie prowadzona na wszystkich rynkach, na których działa Zalando, i potrwa 12 tygodni.
Działania realizowane będą w różnych formatach, m.in. OOH, DOOH, Social Paid, Onsite. Obejmą też aplikację mobilną, newslettery i media społecznościowe marki. Gwiazdy kampanii również będą promować ją w swoich kanałach social media. Zaplanowano ponadto wywiad z Robertem Lewandowskim – przekazuje biuro prasowe Zalando.
Zalando wprowadza także adaptacyjną kolekcję sportową w ramach marek własnych Pier One Sports i Even&Odd active. Platforma realizuje swoje zobowiązanie do oferowania inkluzywnego asortymentu. Chce oferować „stylową, funkcjonalną i komfortową odzież, która odpowiada na unikalne potrzeby i indywidualność entuzjastów sportu z niepełnosprawnościami fizycznymi”.
Kolekcja, składająca się z 14 elementów, powstała we współpracy z Ottobock, globalną firmą działającą w dziedzinie technologii medycznej i protez. Miało to na celu poznanie spostrzeżeń i opinii od współpracujących z organizacją sportowców, aby stworzone projekty i odzież jak najlepiej odpowiadały na ich potrzeby.
„Przykładem tego typu odzieży sportowej dla osób z niepełnosprawnościami są legginsy, w których jedna nogawka jest skrócona i zakończona elastyczną opaską, co utrzymuje ubranie na miejscu i poprawia komfort osób po amputacji powyżej kolana” – czytamy w komunikacie.
Do udziału w kampanii prezentującej kolekcję sportową dla osób z niepełnosprawnościami Zalando zaprosiło sportsmenkę po amputacji – Fionę Pinar Batalla.
(mb)