Interbrand, międzynarodowa firma konsultingowa, ogłosiła swój coroczny ranking najlepszych światowych marek. Najlepszą globalną marką pozostaje, ósmy rok z rzędu, Coca-Cola. Na drugim miejscu uplasował się IBM, który zajął pozycję Microsoftu zajmującego w tym roku trzecią lokatę. W tegorocznym zestawieniu zyskał także Google, który awansował z miejsca 20 na 10.
Jak zaznaczył dyrektor zarządzający Interbrand Jez Frampton „tegoroczny ranking i widoczne w nim wzloty lub upadki niektórych światowych marek są odbiciem globalnej ekonomii – kryzysu w USA, wzrostem rynków wschodzących i coraz silniejszym naciskiem na zrównoważony rozwój”.
Widać to choćby po spadku marek finansowych, takich jak Merrill Lynch czy Citi, choć spadły też takie marki, jak Ford czy Gap. W zestawieniu po raz pierwszy pojawiały się marki takie, jak: H&M, Thomson Reuters, BlackBerry, Giorgio Armani, Marriott, FedEx i Visa. Cały ranking jest dostępny na stronie. (kk)