Zakończyła się VII edycja konkursu „Na najlepszy produkt turystyczny” Polskiej Organizacji Turystycznej. Kapituła konkursu wybrała w nim 14 najlepszych produktów turystycznych, które wyróżniono Certyfikatem POT oraz przyznała 4 wyróżnienia. Złoty Certyfikat 2009 otrzymała Augustowska organizacja turystyczna za kanał augustowski – szlak papieski.
Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2009 roku otrzymały zaś następujące produkty:
województwo dolnośląskie:
• Dolina Pałaców i Ogrodów Kotliny Jeleniogórskiej
• Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju
województwo kujawsko-pomorskie:
• P.T.G Twierdza Toruń za Fort IV „Yorck – Żółkiewski”
• Muzeum Ziemi Pałuckiej za Wenecką Noc z Parowozami
województwo lubelskie:
• Stowarzyszenie Warsztaty Kultury za Jarmark Jagielloński w Lublinie
województwo łódzkie:
• Fundacja Tumult za Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Plus Camerimage w Łodzi
województwo małopolskie:
• Marszałek Województwa Małopolskiego za Szlak Architektury Drewnianej w Małopolsce
województwo opolskie:
• Urząd Miejski w Nysie – Gmina Nysa za Wydarzenie – „DNI TWIERDZY NYSA”
województwo pomorskie:
• Muzeum Historyczne Miasta Gdańska za Muzeum Bursztynu
województwo śląskie:
• Gmina Ogrodzieniec za Zamek Ogrodzieniec – Historię zaklętą w kamieniu
województwo świętokrzyskie:
• Urząd Miejski w Sandomierzu za Jarmark Jagielloński i Międzynarodowy Turniej Rycerski o Miecz Zawiszy Czarnego z Garbowa
województwo warmińsko-mazurskie:
• Mazury PTTK sp. z o.o. za Spływ Kajakowy Szlakiem Rzeki Krutyni
województwo wielkopolskie:
• Kopalnia Soli „KŁODAWA” S.A. za Kłodawską podziemną trasę turystyczną
województwo zachodniopomorskie:
• Stowarzyszenie „Centrum Słowian i Wikingów Wolin Jómsborg Vineta” za Centrum Słowian i Wikingów
Wyróżnienie Polskiej Organizacji Turystycznej w konkursie „Na Najlepszy Produkt Turystyczny” w 2009 roku otrzymały następujące produkty:
Województwo Łódzkie:
• Dwór Kołacinek za Park Rozrywki Kołacinek
Województwo Mazowieckie:
• Lokalna Organizacja Turystyczna „MAZOWSZE CHOPINA” za produkt turystyczny „Mazowsze Chopina”
Województwo Warmińsko-Mazurskie:
• Hotel ZAMEK RYN za II FESTIWAL KULTURY ŚREDNIOWIECZA „MASURIA 2009”„Między Wschodem a Zachodem w tańcu, pieśni i opowieści”
Województwo Wielkopolskie:
• Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna za „Poznań za pół ceny”. PRoto było patronem medialnym konkursu. (kk)