Coca-Cola, Apple, IBM, Google, Microsoft – to najlepsze światowe marki według rankingu sporządzonego przez Interbrand. Na liście znalazły się także: GE, McDonald’s, Intel, Samsung i Toyota.
Najwyższą wartość marki w 2012 osiągnęły: Coca-Cola (ok. 77 mld dol.), Apple (ok. 76 mld dol.), IBM (ok. 75 mld dol.), Google (ok. 69 mld dol.) oraz Microsoft (ok. 57 mld dol.). Zaś najmniejsze Yahoo!, Moet & Chandon, Ferrari oraz Gap – ich wartość marki to ok. 3 mld dol. W grupie debiutantów znalazły się takie koncerny jak: Pampers (34. miejsce w rankingu), Facebook (69. miejsce), Prada (84. miejsce), Kia (87. miejsce), Ralph Lauren (91. miejsce), MasterCard (94. miejsce).
Biorąc pod uwagę wzrost wartości marki najlepsze wyniki uzyskały: Apple (przyrost o 129 proc., 2. miejsce w rankingu) – doceniona za niezmienną wysoką jakość marki, Samsung (40 proc., 9. miejsce), Oracle (28 proc., 18. miejsce) – za strategię pozwalającą na szybkie zwiększenie wartości marki, Amazon (46 proc., 20. miejsce) – za sukces Kindle Touch i Kindle Fire. Spadek odnotowały m.in. takie firmy jak: Microsoft (spadek o 2 proc., 5. miejsce), Disney (5 proc., 13. miejsce), HP (8 proc., 15 miejsce), BlackBerry (39 proc., 93 miejsce).
W rankingu nadal najwyższe miejsca należą do marek z sektora technologicznego. W czołówce tegorocznego rankingu znajduje się pięć firm z tego sektora: Apple, Google, Microsoft, Intel i Samsung.
W rankingu Interbrand znalazło się 100 światowych marek z różnych branż. (kg)