Wybrano najlepsze kampanie reklamowe zrealizowane na TikToku w Europie Środkowej. 23 października 2024 roku ogłoszono zwycięzców TikTok Ad Awards CE 2024. W pięciu kategoriach jury wyróżniło 32 marki. Nagrodę główną – w kategorii Greatest TikTok – zdobyło Doritos Romania za kampanię #DoritosBoldSquad, którą zrealizowało OMD Romania.
W konkursie najbardziej efektywne projekty, stworzone zgodnie z podejściem „TikTok-first”. TikTok wyróżnia te kampanie, które cechują się odwagą twórczą, inwestują w kreację i osiągają niecodzienne wyniki biznesowe. Tegoroczna edycja TikTok Ad Awards miała charakter regionalny i objęła projekty z Polski, Czech i Rumunii.
„TikTok jest miejscem, w którym kreatywność spotyka się z rzeczywistymi rezultatami biznesowymi, zarówno dzięki angażującym natywnym reklamom, jak i wykorzystaniu trendów. Zgłoszenia, które otrzymaliśmy od marek i agencji pokazały moc kreacji, które nie tylko przykuwają uwagę, ale również realizują najbardziej ambitne cele marketingowe” – podkreśla Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok Central Europe. Jak dopowiada, co drugi użytkownik serwisu mówi, że dowiedział się o nowym produkcie lub usłudze dzięki sekcji Dla Ciebie, a 58 proc. z nich kupiło przedmiot, który poznali poprzez platformę.
Dawid Kaźmierczak, szef jury TikTok Ad Awards CE 2024, Founder & Chief Content Officer agencji Polot, wskazuje natomiast na trend, który dominował wśród zgłoszeń i który może być cenną wskazówką, jak osiągnąć sukces na TikToku. „Wejście w istniejący strumień komunikacji i sposób poruszania się naszych odbiorców po TikToku. To mówienie w języku, którego w stosunku do brandu, używają sami użytkownicy platformy. Dodanie do tego swojego brand message i użycie tego w sposób dobry dla marki, taki który natywnie i organicznie skieruje społeczność do lajkowania naszych treści, powoduje, że reklama może odnieść sukces” – zauważa ekspert.
W tym toku jury złożone z 15 przedstawicieli branży reklamowej nagrodę Greatest TikTok przyznało marce Doritos Romania za kampanię #DoritosBoldSquad, stworzoną przez agencję OMD Romania. Jak uzasadniono, została ona nagrodzona za „odważne wykorzystanie influencerów, tiktokowych trendów i zainspirowanie odbiorców do wyrażania na co dzień swojej indywidualności”. Okazuje się, że tylko jednego dnia kampania trafiła do 3,2 mln unikalnych użytkowników TikToka, a Doritos odnotował wzrost udziału w rynku o 7,8 proc. w kategorii chipsów tortilla i wzrost wartości o 10,9 proc. Zwycięzca tej kategorii zmierzy się teraz z innymi firmami i agencjami reklamowymi z całej Europy podczas europejskiego Grand Prix w Lizbonie.
Źródło: tiktok.com/doritosromania
Nagroda Greatest Branding – przyznawana kampaniom brandingowym, które wyróżniały się innowacyjną strategią i kreatywnym podejściem „TikTok-first” oraz uzyskały wyróżniające się wyniki w górnej części lejka sprzedażowego – trafiła do Kaufland Romania za kampanię „1 Million Challenge”, stworzoną przez V8 Interactive.
Źródło: tiktok.com/kauflandromania
W kategorii Greatest Performance – doceniającej projekty z dolnej części lejka sprzedażowego, które wyróżniały się kreatywnością, podejściem „TikTok-first” oraz innowacyjną strategią – nagrodę otrzymał Komputronik za kampanię „Campaign for GEN Z leads to outstanding results” stworzoną przez Sales&More.
Źródło: tiktok.com/komputronik_pl
Tytuł Greatest Creative trafił z kolei do sieci Lidl Polska i agencji Space Cat Industries za kampanię „LIDL POLAND ENTERS TIKTOK” („Wejście Lidla na TikToka”). W tej kategorii wyróżniane są projekty za strategiczne podejście do działań płatnych i organicznych, opartych na storytellingu oraz odpowiednim doborze ambasadorów, co pozwala na budowanie zaangażowania użytkowników na każdym etapie kampanii.
Agencja Space Cat Industries otrzymała nagrodę Greatest Creative w konkursie TikTok Ad Awards po raz drugi z rzędu – w zeszłorocznej edycji nagrodzono kanał Uwielbiam.pl stworzony dla Grupy Maspex.
Nagrodę dla sektora MŚP, czyli Greatest Small Business, przyznano marce Wubertools za kampanię „Tutorial video goes viral and leads to increased brand visibility”. Akcję stworzyła agencja Sempai.
Źródło: tiktok.com/wubertools
(mb)