W Rzeczpospolitej ukazały się artykuły Moniki Krześniak i Magdaleny Lemańskiej na temat rankingu najmocniejszych marek. Jak czytamy, w kategorii instytucji finansowych za najmocniejszą markę zostało uznane PKO BP, a w kategorii marek mediowych TVN, który wyprzedził w tym roku RMF, Polsat i Radio Zet.
Autorki starają się przybliżyć przyczyny tegorocznych sukcesów obu firm. Monika Krześniak pisze, że do wzmocnienia marki PKO BP przyczynia się wielkość jego sieci oraz duże wydatki na reklamę. Bank jest widoczny zarówno w mediach jak i na billboardach. Kampanie reklamowe oraz siła marki przynoszą efekty w postaci rekordowych wpływów. Bank zamierza wprowadzić także nową strategię wizerunkową i konsekwentnie ją prowadzić.
Natomiast na moc marki TVN wpływa duża oglądalność stacji oraz uwzględnianie w ramówce popularnych i lubianych przez widzów programów oraz rozwijanie kanałów tematycznych. (mk)
Najcenniejsze marki polskie według Rzeczpospolitej to:
1. Orlen
2. PKO BP
3. TP SA
4. PZU
5. Bank Pekao