Deweloper mieszkaniowy Dom Development wystartował z nową kampanią reklamową. „Nie ma w niej mowy o rozwiązaniach architektonicznych, ani o cenie za metr kwadratowy. Jej kluczową myślą jest to, że w dobrych, bo zaprojektowanych w przemyślany sposób miejscach powinni mieszkać dobrzy ludzie. Niekoniecznie doskonali, bo takich przecież nie ma, ale dobrzy w potocznym tego słowa znaczeniu”* – czytamy w informacji prasowej firmy.
W ramach kampanii stworzono dwa spoty. W jednym z nich wzięła udział aktorka Kinga Preis, a w drugim pływak Bartosz Kizierowski.
Jak firma poinformowała w materiale prasowym, głównymi kanałami dotarcia kampanii są internet, kina i billboardy. Akcja spotkała się jednak z negatywnymi komentarzami ze strony internautów.
Źródło: twitter.com/konradh
Źródło: twitter.com/JulitaPyta
Źródło: twitter.com/GadomskaL
Negatywne opinie na temat kampanii można przeczytać również na facebookowym profilu Dom Development. Pod postem, w którym marka opublikowała spot z udziałem Kingi Preis, pojawiły się zarzuty, że kampania jest żenująca, niestosowna i gra na emocjach.
„Jest to najgorsza kampania reklamowa jaką widziałem w swoim całym życiu. Za każdym razem gdy widzę billboard, czy spot to czuję zażenowanie. Dzięki tej reklamie już wiem, że nigdy nie skorzystam z usług Dom Development, bo przykrym jest zaufanie firmie, która reklamuje się chorobami dzieci. Żenada i wstyd” – napisał jeden z komentujących.
Marka odpowiedziała na część negatywnych wpisów na Facebooku. „Nasza kampania przedstawia ludzi, którzy robią coś dobrego dla innych. Nie widzimy niczego złego w tym, że bohaterka naszej historii pomaga. Uważamy, że o tym trzeba mówić. Z takich sytuacji ludzie czerpią dobrą energię i inspiracje” – wyjaśnili pod jednym z postów administratorzy facebookowej strony dewelopera.
„Chcemy wyraźnie podkreślić, że nigdy nie mieliśmy zamiaru wykorzystywać w naszych działaniach historii chorych dzieci. Nasza kampania promuje pozytywne postawy i międzyludzką życzliwość, przedstawiając historie różnych ludzi, którzy czynią dobro – na mniejszą lub większą skalę, każdy na swój sposób. Jesteśmy przekonani, że każdym dobrym gestem można zmieniać świat na lepsze, jak choćby w przypadku jednej z bohaterek naszej kampanii, która ostatnio pomagała wrocławskiemu hospicjum. Jej historia pokazuje, jak prostym gestem można pomagać innym ludziom” – napisali przedstawiciele firmy w odniesieniu do innego z komentarzy.
Źródło: facebook.com/domdevelopment
(pp)
* pisownia oryginalna
Zdjęcie główne: twitter.com/konradh