W Pulsie Biznesu można przeczytać rozmowę z Pawłem Leksem, partnerem w Grupie Pracuj. Głównym tematem wywiadu są działania firm zmierzające do podniesienia ich atrakcyjności wśród potencjalnych pracowników. Leks stwierdził, że przedsiębiorstwa walcząc o zatrudnienie najlepszych „Muszą inwestować w wizerunek atrakcyjnego pracodawcy. Powinny do tego wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia promocji i komunikacji, dostosowane do rynku pracy”.
Ekspert wśród najczęściej popełnianych przez firmy błędów podkreśla ich niedocenianie roli szeregowych pracowników w budowaniu ogólnego wizerunku przedsiębiortswa. Kadra zarządzająca budowę właściwego obrazu firmy w otoczeniu pozostawia tylko działom PR lub HR, tymczasem „Na nic się nie zdadzą działania PR, jeśli nie sa spójne z zachowaniami rynkowymi firmy, dobrymi relacjami z poddostawcami i klientami”. Leks podkreśla jednak, że „pierwszym krokiem jest zdobycie sympatii i zaufania własnych pracowników”. (psp)