Ponad połowa respondentów badania „Zaufanie Polaków do banków” zrealizowanego na zlecenie Procontent Communication posiada konto jednocześnie w kilku bankach (60 proc.). Mniej niż połowa ankietowanych uważa, że banki są uczciwe wobec swoich klientów (45 proc.). Respondenci przyznają przy tym, że o wyborze przez nich oferty danego banku decyduje brak opłat za prowadzenie konta i… zaufanie do marki (43 proc.) Mniejsze znaczenie ma dla nich wizerunek ambasadora banku (5 proc. odpowiedzi) oraz reklama (4 proc.).
Ponad połowa badanych deklaruje, że według nich powodem podnoszenia opłat przez banki jest chęć zysku (57 proc.). 11 proc. ankietowanych przyznała się do swojej niewiedzy w tym temacie. Osoby mieszkające w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców uważają, że banki podnoszą opłaty w następstwie wprowadzania przez parlament nowych podatków (57 proc.), natomiast osoby mieszkające w mniejszych miejscowościach i na wsiach twierdzą, że powodem jest chęć zwiększenia zysków (55 proc.).
Jak wynika z badania „Zaufanie Polaków do banków” największym zaufaniem wśród ankietowanych cieszy się PKO Bank Polski (40 proc.), na drugim miejscu jednocześnie znajdują się mBank i ING Bank Śląski (28 proc.), a na trzecim – Bank Zachodni WBK (25 proc.). Przypomnijmy także, że dla dziennikarzy z kolei to Bank Zachodni WBK posiada najlepsze biuro prasowe – o czym pisaliśmy niedawno, powołując się na badanie ARC Rynek i Opinia.
Biorąc pod uwagę wiek respondentów, młode osoby w wieku 15-24 lata w takim samym stopniu ufają bankom: mBank i PKO Bank Polski (39 proc.), wśród osób starszych zdecydowanie przewagę ma PKO Bank Polski (43 proc.).
(mw)