niedziela, 8 września, 2024
Strona głównaAktualnościNapieralski jedyną twarzą kampanii SLD. Kreuje się na Kwaśniewskiego

Napieralski jedyną twarzą kampanii SLD. Kreuje się na Kwaśniewskiego

Kampania wyborcza SLD ma opierać się niemal wyłącznie na osobie Grzegorza Napieralskiego. Tym samymi metodami, które stosował w kampanii z 1995 r. Aleksander Kwaśniewski, ma on propagować wizerunek SLD jako partii przyjaznej, otwartej i prospołecznej – czytamy na łamach Rzeczpospolitej.

Jak mówi rzecznik partii Tomasz Kalita, Grzegorz Napieralski jest pozytywnie odbierany w społeczeństwie, w sondażach dorównuje nawet Donaldowi Tuskowi. W związku z tym będzie praktycznie jedyną twarzą kampanii, której głównym punktem będą bezpośrednie spotkania z wyborcami. Napieralski ma unikać wielkich wieców, koncentrując się na wizytach wśród konkretnych grup społecznych i zawodowych (jak było np. na początku maja w Spale). „Zadziała technika marketingu szeptanego. A ludzie przy urnie wyborczej przypomną sobie, że lider SLD (…) był wśród nich, pytał o ich problemy” – ocenia na łamach Rzeczpospolitej Józef Oleksy. Jak przyznają zarówno on, jak i Tomasz Kalita, tego typu kampania wizerunkowa wzorowana jest na kampanii prezydenckiej Aleksandra Kwaśniewskiego z 1995 r.

Według politologa dr Jacka Kloczkowskiego kreowanie Napieralskiego na Kwaśniewskiego to kiepski pomysł. „Kwaśniewski potrafił zjednywać ludzi. Napieralski jest sztuczny. Zdarza mu się przekraczać granicę między »równiachą« a »obciachem«” – mówi na łamach Rzeczpospolitej. Jego zdaniem o wiele skuteczniejsze byłoby zaangażowanie w kampanię Ryszarda Kalisza i Leszka Millera, co zwiększyłoby szansę na większą mobilizację elektoratu SLD. (iw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj