Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia (NOSPR) zaprezentowała nową identyfikację wizualną. Logo oraz materiały promocyjne orkiestry i katowickiej sali koncertowej „grają skrótem, kontrastem i mocną typografią”.
„Chcemy być miejscem, w którym z jednej strony pielęgnuje się najlepsze tradycje muzyczne, z drugiej zauważamy potrzeby zmieniającego się świata i budujemy przestrzeń na eksperymenty i szukanie nowych dróg” – tłumaczy zmiany i nową strategię Ewa Bogusz-Moore, dyrektor naczelna NOSPR-u.
Jak czytamy w informacji prasowej, ostatnia popularność gmachu sali koncertowej NOSPR przysłoniła fakt, że jest on przede wszystkim siedzibą orkiestry. „Orkiestry, która w ponad 80-letniej historii koncertowała niemal na całym świecie. Orkiestry, która w Polsce ma statut legendy. Choć melomanom tej zależności tłumaczyć nie trzeba, to właśnie ona gra tu, także symboliczne, pierwsze skrzypce” – pisze NOSPR.
Nowe logo
Stare logo
Nowy logotyp ma przesuwać akcenty – „charakterne” litery mają symbolizować zespół złożony z indywidualności, które razem tworzą jeden organizm; serce to z kolei odświeżony znak orkiestry. „Zbudowaną na powtarzalnych geometrycznych kształtach identyfikację dopełnia cała gama typografii, która w sztywnych ramach ma otworzyć pole do eksperymentu, zabawy konwencją, słowem – nuty szaleństwa. Klasyczny miks tradycji z nowoczesnością” – dodaje NOSPR w informacji prasowej.
Wprowadzeniu nowej identyfikacji wizualnej towarzyszyła kampania outdoorowa w wybranych miastach Polski. Na plakatach i billboardach prezentowano, co w NOSPR wydarzy się w sezonie 2019/2020.
Za nową identyfikację odpowiadają plakacista Jakub Stępień aka Hakobo oraz Kalina Zatorska z agencji reklamowej Autor Widmo Kalina Zatorska. Za projekt nowej strony internetowej odpowiada studio Huncwot. (ak)