poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościNarodowe Centrum Badań i Rozwoju rozstrzyga przetarg i odrzuca ofertę On Board...

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju rozstrzyga przetarg i odrzuca ofertę On Board za „rażąco niską cenę”

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju rozstrzygnęło przetarg na opracowanie strategii budowania marki, promocji i komunikacji. Zwyciężyła agencja ComPress, mimo najwyższej zaproponowanej kwoty. Odrzucono natomiast m.in. ofertę agencji On Board, „za rażąco niską cenę”.

Przedmiot zamówienia obejmował analizę wizerunku NCBiR, opracowanie strategii budowania marki, promocji i komunikacji Centrum oraz przygotowanie operacyjnego planu jego rozwoju i promocji na lata 2014-2015. Na te cele zarezerwowano 615 tys. zł. brutto. Najważniejszym kryterium oceny ofert była ich jakość (70 proc. pkt), czyli logika i efektywność zaproponowanej strategii (40 proc.) i metodologia badania wizerunku NCBiR (30 proc.). Pod uwagę brano także cenę (30 proc.).

Oferty złożyły agencje On Board (141 tys. zł), Warsaw Consultants (221 tys. zł), ITBC Communications (prawie 224 tys. zł), Althermedia (306 tys. zł), H+K (313 tys. zł), Żarówka PR (349 tys.), Neuron (424 tys. zł) i ComPress (prawie 485 tys. zł). W przetargu zwyciężyła oferta tej ostatniej agencji. Mimo że najdroższa, we wszystkich kategoriach poza ceną otrzymała najwyższą punktację.

NCBiR odrzuciło oferty agencji On Board  i H+K. Jak czytamy w uzasadnieniu, cena zaoferowana przez On Board „można być uznana za rażąco niską”, ponieważ znacznie odbiega ona od szacunków zamawiającego i średniej ceny w przetargu. NCBiR nie uznało także wyjaśnień agencji za wyczerpujące. Jak zaznaczono, On Board tłumaczył niską cenę czynnikami subiektywnymi: autorską metodologią, doświadczeniem operacyjnym i sprawnością realizacji podobnych projektów. Jednocześnie zamawiający powołał się na orzecznictwo sądowe, zgodnie z którym niską cenę można tłumaczyć jedynie czynnikami obiektywnymi. Oferta H+K została natomiast wykluczona ze względu na uchybienia formalne.

On Board nie chce komentować sprawy. „Przyjmujemy uzasadnienie NCBiR w sprawie odrzucenia naszej oferty” – zaznacza jednak dyrektor zarządzający agencji On Board Norbert Ofmański.

Pod koniec zeszłego miesiąca kontrowersje wzbudził przetarg Ministerstwa Środowiska na obsługę szczytu klimatycznego. Zwyciężyła w nim agencja Partner of Promotion, proponując cenę znacząco niższą od pozostałych ofert. Zamawiający nie kwestionował zaproponowanej kwoty. W tym przetargu za cenę można było otrzymać 50 proc. pkt. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj