Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Narodowy Bank Polski podzielił departament komunikacji i promocji. narodowy bank polski dokonał podziału departamentu komunikacji i promocji na dwie osobne komórki organizacyjne. nbp utworzył także nowy departament cyberbezpieczeństwa. departament komunikacji odpowiada przede wszystkim za aktywne kreowanie polityki informacyjnej i wizerunkowej nbp oraz komunikację związaną z działalnością banku i jego organów. w zakresie zadań departamentu komunikacji jest także przygotowywanie i zarządzanie treściami oraz multimediami umieszczanymi na stronach internetowych nbp i intranecie, w mediach społecznościowych i aplikacjach mobilnych. jednostka ta opracowuje też koncepcje i realizuje akcje informacyjne wspierające działalność nbp. dyrektorem departamentu komunikacji jest piotr turek. turek w nbp pracuje od 4,5 roku, do tej pory prowadził m.in. wydział komunikacji cyfrowej i wydział multimediów. wcześniej pracował w agencjach pr takich jak sigma czy edelman (gdzie odpowiadał za obsługę m.in. microsoftu). pracował także w plusie i play, gdzie odpowiadał za content cyfrowy, a także prowadził własne firmy z branży rozrywki i komunikacji. jest doktorem nauk ekonomicznych. piotr turek. departament promocji odpowiada z kolei za opracowywanie koncepcji i realizacja akcji promocyjnych wspierających działalność nbp, w tym tych związanych z promocją centrum pieniądza nbp im. sławomira s. skrzypka i przygotowaniem założeń dni otwartych. do zadań tej komórki należy także obsługa redakcji wydawnictwa „bank i kredyt” i prowadzenie serwisu obserwator finansowy. dyrektorką departamentu promocji jest martyna wojciechowska, dotychczasowa dyrektor połączonej jednostki, a p.o. dyrektora departamentu promocji jest agnieszka zientara. oba departamenty, podobnie jak wcześniej, w przypadku połączonej komórki, są nadzorowane przez prezesa nbp adama glapińskiego. nowo utworzony departament cyberbezpieczeństwa odpowiada z kolei za wykonywanie zadań związanych z monitorowaniem cyberzagrożeń i koordynacją obsługi cyberincydentów w systemach i infrastrukturze teleinformatycznej banku centralnego. jego prace nadzoruje członek zarządu piotr pogonowski, a p.o. dyrektora departamentu jest sebastian ferdyn. zmiany w strukturze nbp objęły także departamenty controllingu i ryzyka operacyjnego, które zostały połączone w jedną komórkę. (mb).
Narodowy Bank Polski dokonał podziału departamentu komunikacji i promocji na dwie osobne komórki organizacyjne. NBP utworzył także nowy departament cyberbezpieczeństwa.
Departament komunikacji odpowiada przede wszystkim za aktywne kreowanie polityki informacyjnej i wizerunkowej NBP oraz komunikację związaną z działalnością banku i jego organów. W zakresie zadań departamentu komunikacji jest także przygotowywanie i zarządzanie treściami oraz multimediami umieszczanymi na stronach internetowych NBP i intranecie, w mediach społecznościowych i aplikacjach mobilnych. Jednostka ta opracowuje też koncepcje i realizuje akcje informacyjne wspierające działalność NBP.
Dyrektorem departamentu komunikacji jest Piotr Turek. Turek w NBP pracuje od 4,5 roku, do tej pory prowadził m.in. wydział komunikacji cyfrowej i wydział multimediów. Wcześniej pracował w agencjach PR takich jak Sigma czy Edelman (gdzie odpowiadał za obsługę m.in. Microsoftu). Pracował także w Plusie i Play, gdzie odpowiadał za content cyfrowy, a także prowadził własne firmy z branży rozrywki i komunikacji. Jest doktorem nauk ekonomicznych.

Piotr Turek
Departament promocji odpowiada z kolei za opracowywanie koncepcji i realizacja akcji promocyjnych wspierających działalność NBP, w tym tych związanych z promocją Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira S. Skrzypka i przygotowaniem założeń Dni Otwartych. Do zadań tej komórki należy także obsługa redakcji wydawnictwa „Bank i Kredyt” i prowadzenie serwisu Obserwator Finansowy.
Dyrektorką departamentu promocji jest Martyna Wojciechowska, dotychczasowa dyrektor połączonej jednostki, a p.o. dyrektora departamentu promocji jest Agnieszka Zientara.
Oba departamenty, podobnie jak wcześniej, w przypadku połączonej komórki, są nadzorowane przez prezesa NBP Adama Glapińskiego.
Nowo utworzony departament cyberbezpieczeństwa odpowiada z kolei za wykonywanie zadań związanych z monitorowaniem cyberzagrożeń i koordynacją obsługi cyberincydentów w systemach i infrastrukturze teleinformatycznej banku centralnego. Jego prace nadzoruje członek zarządu Piotr Pogonowski, a p.o. dyrektora departamentu jest Sebastian Ferdyn.
Zmiany w strukturze NBP objęły także departamenty controllingu i ryzyka operacyjnego, które zostały połączone w jedną komórkę. (mb)