Narodowy Instytut Dziedzictwa zmienia identyfikację wizualną, by ujednolicić i poprawić swój wizerunek. Celem działań jest także zwiększenie rozpoznawalności Instytutu, promocja działalności dotyczącej ochrony oraz konserwacji zabytków czy kształtowanie świadomości społecznej w zakresie wartości i zachowania dziedzictwa kulturowego.
Nowy znak NID powstał na bazie dotychczasowego logotypu. Zmiany obejmą wszystkie materiały firmowe, nowe logo zostanie zastosowane w komunikowaniu programów, projektów i kampanii, w których dotychczas posługiwano się odrębnym brandingiem, przez co nie były one jednoznacznie kojarzone z Narodowym Instytutem Dziedzictwa.
Źródło: nid.pl
„Opracowanie nowych zasad identyfikacji wizualnej NID poprzedzone było wnikliwą analizą stanu obecnego i naszych potrzeb. O decyzji odświeżenia logo i uporządkowania zasad jego stosowania zadecydowały zatem względy praktyczne oraz konieczność rozwiązania dylematów, z którymi spotykaliśmy się na co dzień w kontekście wizerunku i komunikacji marki NID” – tłumaczy Bartosz Skaldawski, dyrektor NID-u.
Wprowadzanie nowej identyfikacji wizualnej rozpoczęło się z początkiem wakacji. Ze względu na to, że w tym czasie wprowadzono również nową strukturę organizacyjną Instytutu, proces ten będzie prowadzony stopniowo i obejmie siedzibę główną w Warszawie, siedem oddziałów terenowych, osiem pracowni terenowych oraz trzy specjalistyczne pracownie terenowe na terenie całego kraju. Kolejnym etapem będzie też budowa nowej strony internetowej.
Projekt na prośbę NID-u wsparło Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. W ramach tej współpracy powstała również księga znaku i materiały graficzne dla marki. (kd)