piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościNarzędzia AI mogą przyspieszać tworzenie treści marketingowych nawet do 50 proc. –...

Narzędzia AI mogą przyspieszać tworzenie treści marketingowych nawet do 50 proc. – wynika z raportu Bain

Nowa technologia już dziś odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu produktywności firm, a popyt na rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji rośnie we wszystkich sektorach. Jak wynika z analiz Bain, jednej z największych firm doradztwa strategicznego na świecie, narzędzia wykorzystujące AI pozwalają zmniejszyć czas obsługi w centrach klientach nawet o 20-35 proc. oraz skracają czas potrzebny na tworzenie treści marketingowych i sprzedażowych nawet do 50 proc.

Weź udział: Kongres PRoto: AI w komunikacji marketingowej – czas działania czy dopiero proces tworzenia?

Eksperci przewidują, że liczba zadań wykonywanych przez AI będzie rosła nawet do 35 proc. rocznie, co spowoduje znaczne zwiększenie popytu na sprzęt i oprogramowanie z tym związane. Ponadto szacuje się, że rynek produktów i usług AI w 2027 roku osiągnie wartość 780-990 mld dol.

„Firmy wychodzą już z eksperymentalnej fazy wdrażania nowych rozwiązań i zaczynają skalować zastosowanie generatywnej sztucznej inteligencji. Wiele organizacji postawiło sobie ambitny cel wprowadzenia AI do wszystkich obszarów swojej działalności” – przekazał Paweł Szreder, partner Bain & Company.

Jak wynika z raportu Bain, rynek sprzętu i oprogramowania AI będzie rósł nawet do 55 proc. rocznie. Eksperci zwracają uwagę, że gwałtowny rozwój AI będzie skutkował rosnącym zapotrzebowaniem na centra danych i procesory graficzne (GPU), co może wywołać kolejny globalny kryzys łańcucha dostaw i dostępności półprzewodników. Według szacunków Bain, producenci obudów do układów scalonych musieliby rozbudować swoje moce produkcyjne aż trzykrotnie do 2026 roku, by sprostać zapotrzebowaniu na ich produkty.

„Rosnące zapotrzebowanie na centra danych będzie miało daleko idące konsekwencje. Ich działanie już dzisiaj pochłania ogromne ilości energii elektrycznej, a w przyszłości będą one musiały dodatkowo konkurować o zasoby z coraz większą ilością aut elektrycznych. Kraje muszą działać już teraz, inwestować w swoje sieci i produkcję energii, by przyciągnąć liderów tej technologii i zapewnić im odpowiednie warunki” – zwraca uwagę Szreder. „Braki na rynku z pewnością odbiłyby się również na producentach aut, komputerów osobistych i smartfonów” – dodaje.

Raport Bain zwraca również uwagę na nowe zjawisko powstawania własnych krajowych rozwiązań opartych o AI. „Potencjał tej technologii jest tak duży, że zwłaszcza w kontekście globalnych zawirowań geopolitycznych wiele krajów widzi potrzebę posiadania własnych lokalnych zdolności w tym obszarze” – sygnalizuje Szreder.

(kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj