Jak pokazują statystyki, dotyczące użytkowników serwisów społecznościowych, Facebook przegonił serwis NK.pl. Mimo tej porażki NK.pl nadal osiąga dobre wyniki finansowe – informuje Rzeczpospolita.
Według Megapanel/PBI Gemius, w styczniu NK.pl miało 11,25 mln użytkowników, a Facebook – 12,67. Ze statystyk serwisu Socialbakers wynika jednak, że tak naprawdę amerykański serwis miał ich przez ostatnie trzy miesiące 8,3 mln. W badaniu Megapanel/PBI Gemius jako użytkowników Facebooka potraktowano bowiem osoby, które przeglądały serwis nie będąc w nim zarejestrowanymi.
Serwis NK.pl w zeszłym roku mógł się pochwalić 15-proc. wzrostem przychodów. Zysk netto wzrósł o 4 proc., do poziomu 17,3 mln złotych. Serwis wprowadził także nowe usługi – badania marketingowe społeczności serwisu oraz reklamę samoobsługową. Jak tłumaczy Marcin Dobrzyniecki z NK.pl, serwis chce zdywersyfikować źródła dochodu, aby nie być uzależnionym od reklam. (ks)